2020-as könyves összegzés, számokban

2020-ban a legutolsó rendelést a Pioneer Publishing kiadónál adtuk le (http://www.farmaholelunk.net), ezzel együtt összesen 279 db könyvvel gyarapodott a magánkönyvtáram, ami nem kevés, de a 2019-es 341 példányhoz képest már mindenképpen javuló tendenciát mutatok (az elköltött összeg tekintetében is - ami sajnos a 2020-as évben sem volt kevés... :/ De próbálom - a lelkiismeret-furdalást elkerülendő - úgy felfogni, hogy könyvrajongóként legalább ezzel is támogattam a magyar könyvkiadást.)

A legtöbb könyvet a Bookline-tól rendeltem, összesen 34 kötetet (ha a többkötetes, együtt megvásárolhatóakat is 1-nek számítom) - bár nem tudom, ez így mennyire ér, mert ezek nagy része antikvár példány volt, a Bookline partnereitől, szóval csak rajtuk keresztül rendeltem, de nem konkrétan tőlük. Jelentős mennyiségű könyvet rendeltem még a book 24-től (32 db) és az Alexandrától is (szintén 32 db), bár utóbbinál egybe számoltam az alexandra.hu-n, az alexandrakiado.hu-n és egyéb kisebb Alexandra könyvesboltok webshopjában leadott rendeléseket. A book24-től zömében törzsvásárlói kedvezménnyel rendeltem, az Alexandrától pedig leginkább a raktárvásáros, "filléres" könyvek dobták meg nagyon a darabszámot. Sokat költöttem még a Líránál (25 db könyv) és a Könyvmolyképző kiadó webboltjában is (24 db). Sorrendiség nélkül vásároltam még több kiadói webboltban (Gabo, Európa, Delta Vision, Agave, Geopen, valamint a Pioneer Publishing-től érkeztek a páromtól ajándékba kapott Farm-könyveim), és egyéb online könyvkereskedésekben (Könyvtündér, Libri, Szellemlovas, Könyvudvar), a nagyon leakciózott könyvek pár alkalommal vásárlásra csábítottak a Tesco-ban, de hasonlóan akciós szerzeményeim voltak vegyesbolti könyvállványokról, könyvsátrakból is. Vásároltam néhány olcsóbb e-könyvet is, angol nyelvű könyveket (HP sorozat) pedig a Libristo-tól. Használt, antikvár könyveket is jócskán szereztem be (nagyrészt Bookline-on keresztül), itt számításba jött az antikvarium.hu, a Könyvbarlang Antikvárium, és a Mozgókönyvek is. Ezeken kívül néhány korábban beszerzett könyvet még csak most bevételeztem a magánkönyvtáramba, valamint (nem utolsó sorban) sok-sok könyvet ajándékba is kaptam a szeretteimtől. Hát úgy kb. így állt össze a 2020-as beszerzett mennyiségem. :) A boltok mindegyikével nagyon elégedett voltam, és jó szívvel tudom őket ajánlani.

A saját könyvek olvasottsága sajnos nem nőtt, 11%-on dekkol már jó ideje (mondjuk az is teljesítmény, hogy legalább nem csökken... :D De idén igyekszem még több saját könyvet olvasni, és legalább néhány százalékot javítani ezen, év végéig).

Az olvasással nagyon vacakul állok: 2020-ban mindösszesen 25 könyvet sikerült befejeznem (ez pedig 8148 elolvasott oldalt jelent). Ez 5 könyvvel, és majdnem 2000 oldallal kevesebb, mint tavaly. :( Nagyon dolgozni fogok rajta, hogy ez a szám idén jóval több legyen, mert ennyi várólistás könyv mellett ez rémesen kevés, így soha nem fogok a várólistám végére érni... :/ Vagy legalább jelentősen apasztani rajta...
Kiemelkedően sokat egyik kiadótól sem olvastam, több kiadótól is két-két kötetet, és egyedül a Könyvmolyképzőtől olvastam ennél többet, 3-at (ami még így sem sok. :D)
Nemzetiségek szerint amerikai szerzőktől olvastam a legtöbbet, 10 könyvet. Magyar szerzőktől pl. szégyenszemre csak hármat - ezen is jó lenne változtatni.

olvasasok.JPG

Kiadás éve szerint pedig legtöbbször a friss, 2020-as kiadásokhoz nyúltam (6 könyv esetében), majd 2019-eshez (5 könyv). A legrégebbi kiadású könyv, ami a kezembe került olvasásilag, 1994-es volt. Nem volt ugyan célom, hogy csak a friss könyveket olvassam, de valamiért szinte állandóan ilyen könyveket választottam, és az olvasmányaim nagy része az utóbbi évek kiadásai közül kerültek ki.

A tavalyi évben csupán 1 db könyvtári olvasásom volt, ez is a munkahelyi könyvtárból került ki - a városiba sajnos egy ideje már nem is járok, túl sok az egyéb olvasatlanom, emellé már igazán nem hiányzik a könyvtári is. Plusz a covid helyzet miatt nem is igazán jutottam volna el...
Saját könyveim közül 21 könyvet sikerült elolvasnom, ami egész jó, az összes 2020-as olvasott könyvem számához viszonyítva (lehet, hogy rengeteg könyvet szerzek be éves szinten, de azt is elmondhatjuk, hogy nagyrészt sajátot olvasok - már amikor olvasok...), a többi kölcsön- és e-könyv volt.

Címkék: =egyéb=

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvfan.blog.hu/api/trackback/id/tr5516402366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása