Novemberi szerzemények [2020]

november2020_1.jpg

november2020_2.jpg

november2020_3.jpg

A novemberem is húzósra sikerült, méghozzá annyira, hogy 1 fotóra rá sem fértek borítóval a könyvek, egyet pedig sikeresen ki is felejtettem, erről azért van külön kép... :D
Pedig nagyon próbáltam 10 alatt maradni, hát mint látható, nem jött össze...


A hónapban a legelső rendelést a Líránál adtam le, Nemere István Zsigmond-trilógiájának 2. és 3. részére (Lángok martaléka, Tűzön-vízen át). Nemrég elérhetővé vált újra az első kötet, amire le is csaptam gyorsan (míg még van belőle), az idő pedig novemberben érkezett el, hogy megrendeljem a folytatásait is. Nagyon kíváncsian várom, mennyire fog tetszeni a sorozat (de jó érzéseim vannak vele kapcsolatban :) ).
Ebben a csomagban érkezett még a Holdbéli Krónikák várva várt 3. része, a Cress (hálám örökké üldözni fogja a Könyvmolyképzőt, amiért átvették az Alexandrától a sorozat gondozását :) Garantáltan vevő leszek minden további kötetére is!), valamint előrendeléssel érkezett meg hozzám a Marilla a Zöld Oromból c. könyv is, ami Lucy Maud Montgomery "Anne" sorozatának egyfajta előzménykötete, egy másik, amerikai kortárs írónőnk tollából. Nagyon boldog vagyok, hogy a Könyvmolyképző (bár az Anne sorozat újrakiadásától egyelőre elzárkózik, de mégis) fantáziát látott Marilla történetének megjelentetésében. :) Nem is volt kérdéses, hogy amint rendelhető lesz, nekem ez kell!

Már novemberben megkaptam molybarátnőmtől a karácsonyi ajándékomat, melynek persze (molyokhoz híven :D) szerves része volt a könyv is, méghozzá kettő! :) Így került a magánkönyvtáramba a Pat úrnő, valamint A bálterem.

A Könyvtündértől 3 könyv érkezett: végre kiadásra került az Északi erdő legendája-trilógiának a 3. része, A boszorkány éjszakája, nagyon sokáig volt előrendelhető, és mindenképpen szerettem volna kigyűjteni ezt a sorozatot, mert bár még csak belekezdtem az első kötetbe, de már ez alapján is érzem, hogy nagyon fogom én ezt szeretni.
Philippa Gregory (egyik legkedvesebb írónőm) magyarul kiadott könyveinek száma is tovább gyarapodott, megjelent "A füvesasszony", ami szintén egy "must-have" darab volt számomra.
A Manó Könyvek jóvoltából magyar kiadást kapott egy újabb "Sorsfordító Történetek" kötet is, ezúttal Hamupipőke meséjének újramondása, az "Ez hát a szerelem" (hercegnős meséhez tökéletesen illő, pink festett lapéllel :) Nem a kedvencem a rózsaszín, de ez baromi jól néz ki, akárhonnan nézem *-*). Nagyon remélem, hogy ezeket a retelling-köteteket is végig ki fogják adni, mert én nagyon szeretném mindegyiket begyűjteni a polcomra. ^^

Ezután volt egy Könyvmolyképző webshop-os előrendelésem. Az új, exkluzív kiadású Ambrózy-sorozat kötetet (A Barnum-rejtély) ugyanis csak tőlük lehetett megrendelni, mellesleg ugyanannyiért, mint a "hagyományos" kiadást, ráadásul elég hamar el is fogyott, szóval örülök, hogy az elsők között csaptam le rá. (Ez egyébként annyiban tér el a normál kiadástól, hogy a könyv elején a Barnum-cirkusz tagjait ábrázoló rajz látható, a címoldal pedig az író (nyomtatott) aláírásával és rövidke üzenetével van ellátva.)
Sajnos még a Poldark családdal is csak beleolvasás-szintjéig jutottam el, de ez alapján ez a sorozat is nagyon tetszik, így vettem a bátorságot, és megrendeltem a nemrég kiadott 2. részt, a Demelzát. Egyik idei tervem, hogy ezt a két részt mindenképpen sorra kerítsem olvasási szempontból.

A Könyvudvarból 2 rendelésem is volt. Az első csomagban érkezett a régóta nézegetett Pettigrew őrnagy utolsó csatája. Számtalanszor méláztam már a kosár-gomb fölött, hogy rendeljem vagy sem, de most elszántam magam. :) Jó érzéseim vannak a könyvvel kapcsolatban.
A fő ok pedig, ami miatt rendeltem, az az, hogy nem hagyott nyugodni a Mondragó sorozat (igen, közel 30 évesen bezsongok egy sárkányos gyerekkönyv-sorozattól :D). Gyorsan meg is rendeltem az első két részt, kezdésként: A nagy próbatételt és A beszélő fákat. Elkezdtem olvasni, és rájöttem, hogy ez nagyon jó, családban is lesz szerintem olyan gyerkőc, aki élvezni fogja, szóval jó az, ha van példányom belőle, hadd jöjjön a teljes sorozat (szerencsére rendelhető volt mindegyik - és úgy láttam nemrég, hogy még mindig az, kötete 750 ft-ba kerül, ami az eredeti árához képest nagyon kedvezményes ár).
Így hát jött a többi 5 kötet is még: A baobabfa, A banjánfa, A sárkányfa, A mocsáriciprus és A kenyérfa).

Nagy-nagy szerencsémre a munkahelyünkkel szemközt lévő kis Coop-os boltban a könyvállványon ráleltem Allen Newman "El Cid" trilógiájának 1. és 3. kötetére (Kasztília oroszlánja és Királyok végnapjai), kötete 699 ft-ba került, ennyiért teljesen megérte (igazából ennyire olcsón még soha sehol nem láttam ezeket a könyveket). Neten már azt hiszem, nem is rendelhető, én is addig vacilláltam, mire már sehonnan nem tudtam levadászni... A 2. kötet van meg, már évek óta, egy nyereményjátékon kaptam, de mivel nem volt meg az első rész, így azóta sem tudtam elkezdni. Na, már ez az akadály el is hárult. :) Igazán kíváncsi vagyok rá, nagyon jókat írnak róla.

Sikeresen elcsábított a Bookline is, egy csomag erejéig... :D Persze csupa antikvár könyvek érkeztek ezúttal is: régóta szerettem volna már egy kifejezetten Magyarországról, magyar történelemről szóló képeskönyvet, erre pedig ki is szemeltem a Csorba Csaba féle "Magyarország képes története" c. nagy alapú, keménytáblás, védőborítós, nagyon-nagyon igényes kiadású könyvet (úgy emlékszem, egy ezres volt, máshol kb. háromszor ennyiért hirdetik használtan...).
Gyerekkorunkban tesóm kapott a keresztszüleitől egy mesekönyvet, Világszép mesék címmel (Dornbach Mária szerkesztésében). Ebben volt egy nagyon csavaros, humoros kis mese, a "Hogyan fogott ki a kovács az ördögön?" (ami egyébként egy cseh népmese), és nekem ez nagy-nagy kedvencem volt gyerekként. :) Emiatt nagyon szerettem volna én is egy példányt ebből a könyvből, szerencsére most is barátom volt a Bookline, és keresett is nekem egy olyan partnert, akiknél fellelhető, olcsón. :)
Rendeltem még egy antikvár példányt az egyik kedvenc írónőm, Tracy Chevalier "Ártatlanok" c. könyvéből - ez is már csak antikváriumokban pecázható ki, és már csak ez az 1 hiányzott ahhoz, hogy meglegyen tőle mind a 7 magyarul (eddig) kiadott műve. :) Boldog vagyok, hogy sikerült kigyűjtenem, már nagyon várom, hogy végre végig is olvassam a gyűjteményemet.
Sajnos csak töredékként volt meg eddig Zilahy Lajos "A Dukay család" sorozata (amit talán nem is szoktak sorozatként emlegetni, hanem egy szimpla 3 kötetes műként - bár külön címet kapott amúgy mindhárom...), épp az első kötet hiányzott nekem belőle... De mivel külön ebből nem tudtam példányt rendelni (egy másik helyen pedig egyenesen horror ára lett volna az első kötetnek, egymagában), még mindig olcsóbban megúsztam, hogy Bookline-on keresztül egy antikváriumból megrendeltem a 3 kötetet együtt, potom pénzért.

november2020_4.jpg

Soknak tűnik ugyan, de ha azt vesszük, hogy ebből a mennyiségből kettőt ajándékba kaptam, 6 kötet antikváriumból érkezett elég olcsón, 10 könyv pedig pár száz ft-ra volt leakciózva, akkor összegben ez azért annyira mégsem olyan vészesen sok. :)

Címkék: =új szerzemények=

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvfan.blog.hu/api/trackback/id/tr6916405258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása