Októberi szerzemények [2020]

2020okt11.jpg

Hát, ez sem volt egy kevés mennyiség... :/ :D Több rendelésből adódott össze, vegyük is őket szép sorjában...

libristo.jpg
Régóta szeretném már megvenni a Harry Potter sorozatot eredeti, angol nyelven is, és így is végigolvasni őket. Eredetileg szerettem volna a ház-kiadást megvenni belőle, Hugrabugos változatban, de ez egyrészt nehezen hozzáférhető még neten is, van, ahol már nem is mindegyik részből volt raktáron, meg őszintén: idegen nyelvű webshopból nem is szerettem volna rendelni, mert ilyenkor mindig attól parázok, hogy ha pl. átutalásos, és bármi gond van vele, akkor ezt kivel és hogy fogom tudni megbeszélni, vagy ha épp a rendelés nem vagy hiányosan/hibásan érkezik meg, akkor szintén ott a nyelvi akadály. :/ Azért közel sem vagyok még azon a szinten angolból, hogy ezt minden további nélkül meg tudjam beszélni egy angolul beszélővel...
Keresgéltem, és így esett a választás a Libristo-ra, ami egyébként egy szlovák illetőségű cég, viszont az oldal teljesen magyar (így bíztam abban is, hogy ha problémám adódnak, akkor lesz ott egy magyarul értő egyén, akivel ezt meg tudom beszélni). Itt raktáron volt mindegyik kötet - viszont csak ebből a "mesés" borítóból volt kapható a komplett sorozat. Kipróbálásképpen először az első 3 kötetet rendeltem meg, ezzel minden rendben ment, azután pedig a fennmaradó 4 részt is gyorsan megrendeltem még (ezért pedig már postaköltséget sem kellett fizetnem), teljesen korrektek voltak, a könyvek szép állapotban érkeztek (egyedül a 4. rész hátsó borítóján volt egy pici sérülés egy apró foltban, de nem jelentős, nyilván nem fogom cseréltetni emiatt...), és elég hamar meg is jöttek. Így utólag már azt mondom, hogy boldog vagyok, hogy ennél a kiadásnál maradtam, mert nem tűnik ez sem annyira sérülékenynek kötésileg, a borítónak is nagyon jó puha tapintása van. :) És a borítón lévő grafika is alapvetően nagyon tetszik, így élőben még klasszabbul mutatnak, mint fotón. :) Az meg nem utolsó szempont, hogy nagyon jó áron lett az enyém a sorozat (a kötetek konkrétan még a magyar kiadásnál is jóval olcsóbbak, és harmadannyiba került így, mint ha pl. magyarországi webshopból rendeltem volna meg angolul).

alexandrakiado_konyvtunder_konyvsator.jpg

Akciózott az Alexandra Kiadó is a kiadói webshopjában, így került hozzám egy ezresért a Bridget Jones sorozat 2.5. kötete, a Bridget Jones babát vár (ezzel teljessé is vált a BJ sorozatom, nagyon érik belőle egy újraolvasás, mert anno csak az első kettőt olvastam - pontosabban hangoskönyvként hallgattam, szerettem, és azóta ezeket is megvettem papírban is, antikváriumból. :) ), valamint megrendeltem még a régóta áhított Dermesztő nyár c. könyvet is, ez 1500 ft volt, szóval az eredeti ár (4500 ft) töredéke, ennyiért nem hagyhattam ott. Valamiért nem tudok szabadulni attól, hogy ez így nekem első blikkre olyan, mintha Stephen King "Az" c. könyvét kereszteznénk a Stranger Things-szel... :D Aztán lehet, hogy köze nincs hozzá, de egyelőre így érzem. :D Azért is volt jó megvenni, mert szerintem erre párom is vevő lesz (és ő csak papír alapút tud olvasni).
Nagyon megörültem neki, hogy újra elérhetővé vált a nyomtatott formában már régóta nem kapható Leszek, mint űzött vad c. Nemere-könyv, ezt nagyon-nagyon szeretném elolvasni, így a Könyvtündérnél egész jó akcióban megrendeltem. A Virágzik a mandula... c. könyv pedig könyvsátorból jött velem haza (a városunkban egy nagy Coop-os bolt előtti téren szokott felállítva lenni, viszonylag gyakran, és itt már elég sok jó kis könyvet találtam, többségében Lazi kiadásokat - ez is az. Nemrég figyeltem fel Somogyváry munkásságára, és ezt a kötetet mindenképpen szeretném tőle elolvasni.)

alexandrabolt_raktarvasar.jpg

Nagyon örültem az Alexandra akciójának, miszerint a kisebb könyvesboltjaikból is lehet neten kedvezményesen vásárolni online, ezt ki is használtam, mert az egyik boltban épp találtam annyi könyvet nagyon jó áron, amivel már megérte megrendelni (talán így szállítási költség sem volt, de erre nem mernék megesküdni).
Kerstin Gier Időtlen szerelem trilógiája örök kedvencem, sajnos a Silberig még nem jutottam el, habár az első kötet már évek óta itt árválkodik. :/ Most viszont 51% kedvezménnyel jutottam hozzá a 2.-3. könyvhöz (Az álmok második könyve és Az álmok harmadik könyve), ennyiért abszolút megérte. Megjegyzem: Gier KMK-s könyveinek borítója mind-mind csodaszép szerintem. :)
A Holdbéli Krónikákat szeretem ugyan, de valamiért eddig mindig lebeszéltem magam az írónő másik, egyrészes könyvéről, a Heartless - Szívtelen -ről. Ez a regény az Alice Csodaországban c. meséből ismert Szív Királynő kitalált "eredettörténete", amibe állítólag más, onnan ismert karaktereket is beemelt. Nagyon érdekesnek tűnik, és alapból (leginkább rajzfilm - de film formájában is) nagyon szerettem az Alice-t is, így főleg kíváncsi vagyok erre a történetre - csak eddig mindig eltántorított, hogy nem annyira magas a Molyos százalékos értékelése, 80-85 között mozgott mindig, bár ez nálam inkább az igen felé billen általában, és kb. a 70-75%-tól lefelé vannak a "talán jó lesz" kategóriásak, amit már tényleg nagyon félve veszek meg. :D Mindenesetre bízom benne, hogy tetszeni fog, és most 61%-os akcióban kérdés nem volt, hogy rendeljem-e meg. :)
A Ha szólít a szív -re 41% kedvezményt kaptam, és mivel más helyeken már amúgy sem igazán beszerezhető, meg is rendeltem. :) Egyrészt a történetre nagyon kíváncsi vagyok már évek óta, olvasás után pedig a filmet/sorozatot is szívesen megnézném belőle: készült ugyanis egy film 2013-ban (a főszereplő színésznőt, Maggie Grace-t ismerem már jó pár filmből, pl. az "Elrabolva" filmekben ő alakította Liam Neeson lányát, de pl. a Lost c. sorozatban is játszott, az első évadokban, Shannon szerepében). Aztán 2014-ben indult egy sorozat is, más színészekkel, ez már a 7. évadnál tart, és még mindig nem fejezték be. Érdekesség, hogy az a Michael Landon Jr. a produkció rendezője, forgatókönyvírója, akinek az apja, Michael Landon rendezte "A farm, ahol élünk" c. sorozatot (ami nekem örök kedvencem), valamint ő játszotta benne az Ingalls-családfő, Charles karakterét. Az meg már csak plusz, hogy a "Ha szólít a szív" írónőjének, Janette Oke -nak állítólag nagy példaképe L.M. Montgomery, akinek a könyveiért (és az azokból kinőtt filmes világért) szintén rajongok. Mindezek után szerintem nem meglepő, hogy ennyire érdekel ez a könyv és belőle készült film+sorozat is. :) Remélem, nem csalódok.

kmk.jpg

A Könyvmolyképző is akciót hirdetett a kiadói webboltjában, ami rá is vett engem egy nagyobb rendelésre. :) Volt benne néhány könyv a keresztfiamnak is, nagyon jó áron jutottam hozzájuk, valamint magamnak is megrendeltem végre a régóta halogatott Fairy Oak sorozat első 3 kötetetét: Az ikrek titka, A sötétség bűvölete és A fény hatalma. (A sorozatnak több része is megjelent, de szorosan leginkább ez a 3 kötet kapcsolódik egymáshoz - a továbbiak között pedig van olyan, ami már nem is kapható, így én maradok ennél a háromnál.) Picit felkerítve 1650 ft-ba került a három kötet együtt, ez sem volt kérdéses, hogy ennyiért pláne kelleni fog. :) Igazából már nagyon régóta nézegettem ezeket a könyveket, az előző barátom húgának megvoltak ezek a könyvek, azt hiszem, ő ezzel szerettem meg gyerekként az olvasást, és mindig megcsodálgattam a könyvespolcán, mikor úgy adódott. :) De úgy éreztem, én ebből már lehet, hogy kinőttem, és teljes áron nem biztos, hogy megérné nekem ebbe befektetni. Aztán így, hogy ennyire akciósan most megszerezhettem, így egyértelmű volt, hogy jön hozzám haza, és végre olvashatom, megismerkedhetek ezzel a régóta látóteremben lévő sorozattal. :) Talán idővel majd én is átörökíthetem ezt a sorozatot egy (vagy több) pöttöm lánykára, aki talán szintén ezzel fogja majd megszeretni az olvasást. :)
Szintén ebből az akcióból érkezett a Megszólal a sírvilág c. könyv. Nem sokat tudok róla, csak annyit, hogy régészeti kutatásokról szól, regényes formában - és nekem úgy ennyi elég is volt, mert közel áll hozzám a régészettel kapcsolatos minden könyv és regény. :) Ráadásul nagyon biztató, hogy Molyon 90%-on áll, így aki olvasta eddig, szinte mindenkinek tetszett. Ez jó. :) Egy ezresért pedig most bőven megérte, jó vaskos, keménytáblás+védőborítós és csodás kiadás, aranyszínű fényes díszítésekkel gazdagítva.
A Vickóból rendeltem a keresztfiamnak is. Aranyosnak tűnt, rövidke, 100 oldalas mese, így magamnak is rendeltem belőle egy példányt (340 ft-ért, ami szintén csak töredéke még a jelenlegi akciós árnak is).

antikvarium_hu.jpg

Végezetül (bár nem pont ebben a sorrendben rendeltem) jött még egy Antikvarium.hu csomagom is. Kivételesen semmilyen akció-apropója nem volt (mert általában a nagyobb %-os akciók idejére szoktam időzíteni az antikváriumos rendeléseimet itt), egyszerűen csak összegyűlt egy kupac könyv, amit meg szerettem volna otthonra venni, és itt nagy részüket meg is találtam, egész jó áron. :)
Egyrészt megvettem Dávid Antal "Erdély nagy romlása" c. könyvének a 2. kötetét, A boldogított ország címmel. A könyv eddig töredékes formában volt meg nekem otthon, az első kötetet leörököltük a házzal, amit vásároltunk (bútorozottan, mindenféle holmival együtt kaptuk meg - azért írom, hogy "kaptuk", mert igazából ez grátisz volt, a ház árában nem szerepelt. Maradt jó néhány régi kiadású könyv is, amire az előző tulajnak már nem volt szüksége, itt hagyta, és találtam közte sok olyat, amit meg is tartottam, ez volt az egyik). A második és harmadik részt pedig még előző hónapban rendeltem a Bookline-tól, viszont a 2. kötetet nem tudták küldeni, így továbbra is hiányos maradt. Mázlim volt, hogy Antikvarium.hu-n elérhető volt egymagában is ez a kötet, így innen pótoltam, és most már teljes ez a könyv nálam, olvashatom. :)
A további könyvek a munkahelyi könyvtárban lettek kinézve, de mivel szinte fillérekért jutottam saját példányhoz belőlük, így inkább megvettem, nem akarok a könyvtári példányokon "ülni".
Végh Antal két könyvét (Azt mondta, hogy igyi szudá, valamint a Jégzajlás) azért szerettem volna, mert helyileg kötődöm hozzá, emiatt évekkel ezelőtt el kezdtem a könyveit gyűjteni, és ezek még hiányoztak (némely könyvében olyanokról ír, amiről személyes tapasztalatom van nekem is, vagy épp konkrétan ismerem személyesen az illetőt/helyet, akiről/amiről ír).
Az Elvált Nők Klubja és a Túl az Óperencián szimplán csak felkeltette az érdeklődésemet, a filmet is szeretném majd belőlük megnézni, de előbb a könyv. :) (Utóbbi könyv egyébként ingyen, pontbeváltással érkezett hozzám.) Az Asszony a vadonban -nak nagyon érdekes témája van, egy házaspár elvonul a világtól és a modern civilizációtól egy elszigetelt erdős részre, itt építenek egy fakunyhót, és évekig itt élnek. A könyv a megérkezésüket, boldogulásukat mutatja be, a feleség szemszögéből. Non-fiction, életrajzi vonatkozású könyv, amolyan memoár - nemrég elkezdtem olvasni, és nagyon gördülékenynek érzem a stílusát, érdekesnek tűnik eddig határozottan. :)
A "Mert ez a föld nem kell senki másnak" c. könyv pedig egyrészt a címével érte el azt, hogy levettem itt a könyvtár polcáról, másrészt nagyon érdekesnek tűnik a fülszövege, harmadrészt pedig egy csukcs szerzőről van szó - ez a tény pedig nagyon érdekes számomra, ugyanis nem is hallottam és főleg nem olvastam még csukcs nemzetiségű szerzőtől. A regény valós események alapján játszódik, egy csukcs fiú (talán maga az író?) szeretne kitörni ebből a világtól elzárt helyről, és eljutni a leningrádi egyetemre tanulni. Mivel a "felülök egy repülőgépre és elmegyek" több okból is kizárt volt, így más módokon, és közben számtalan kalandon keresztülmenve kíséreli meg elérni úticélját. Remélem, jó lesz, és nem fog elkedvetleníteni, mert az írótól, Ritheu-től van még más könyv is, amit nagyon szeretnék olvasni. Ezt a kötetet is ingyen, pontbeváltással tudtam megrendelni.

2020okt2.jpg

27 könyv összesen, ami leírva kicsit sok, de tekintve, hogy mennyi szuper könyvvel gazdagodtam, és mennyi kaland (és reményeim szerint: jó élmény) vár rám általuk, nem bánom. :) Mindegyik darabja olyan ennek a csapatnak is, amire jól esik ránézni, és nagyon örülök, hogy megszereztem. :)
(Azt meg nem is kell nagyon számolgatnom, hogy melyik kiadótól vettem a legtöbb könyvet: egyértelműen a Könyvmolyképzőtől - köszönhetően ismét a rengeteg szuper akciónak, ami náluk vagy épp az Alexandra oldalán volt. :) ).

Címkék: =új szerzemények=

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvfan.blog.hu/api/trackback/id/tr216407690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása