Havi összegző [2020/04]

0konyvek.jpg

Áprilisban sajnos csak 2 könyvnek sikerült a végére érnem. Ez a két könyv viszont zseniális volt, mindkettőre 5*-ot adtam. :)

                                          jobb_lett_volna_elni.jpg liliom_es_ver.jpg

Bíró Szabolcs megmutatta, hogyan kell igazán jó magyar történelmi regényt írni, némi fikcióval keverve (némely szereplő és az ő cselekményszáluk szempontjából, mert egyébként maga a fő cselekmény az egykor valóban élt történelmi személyek által hűen vezeti vissza az olvasót Károly Róbert és az Anjouk korába), erre ezelőtt még nem volt példa nálam, számomra a történelmi regény műfaja valami unalmas, tőlem távol álló műfaj volt, ő pedig most jócskán közel hozta még hozzám is. :) Sőt, meghozta a kedvem a többi magyar történelmi íróhoz is, biztosan fogok még kísérletezni később is. :)
A másik könyv pedig egy francia szerző könyve, amit még leárazva vettem a Könyvudvartól, és abszolút nem bántam meg, mert szuper olvasmány volt. :) Izgalmas és elgondolkodtató: főhősünk szerelmi bánatában öngyilkosságot követ el, amiből kis idő múltán magához tér (?) és végigkövetjük (kisebb-nagyobb időbeli ugrásokkal) az életét. Különlegessége, hogy egészen a könyv végéig nem tudjuk biztosan eldönteni, hogy valóban túlélte az öngyilkosságot, és ezek az események tényleg lezajlottak, vagy mindezt csak valami túlvilági életében képzeli a főszereplő. :) Nagyon érdekes könyv volt, imádtam olvasni, és csak ajánlani tudom.

0zene.jpg

Rácz Gergő & Orsovai Reni: Mostantól

Gondoltam, hogy nagyot fog szólni ez a dal, de azt nem sejtettem, hogy ekkorát. :) Hazánk idén nem is tervezett indulni az Eurovíziós Dalfesztiválon (még úgy sem, hogy akkoriban még szó sem volt koronavírusról), A Dal c. selejtezőt viszont év elején így is megrendezték, márciusban pedig ezt a dalt hirdették ki győztesként, ez lett "az év dala" itthon. :) Szerintem a klip is, a mondanivaló is nagyon rendben van, határozottan tetszik, és megszámlálhatatlanul sokszor hallgattam már meg. :)

 

 Korn: Word Up!

Ez a szám szintén nagyon sokszor elhangzik mostanság nálunk, viszont már gőzöm sincs, hogy most hol hallottam... :D Talán egy filmben vagy vlmi trailerben jött szembe, és ráeresztettem a Shazam-ot, ami okosan fel is ismerte. :D Az mindenesetre biztos, hogy az eredetit vagy egy másik feldolgozását (utóbbira tippelek) még ezer évvel ezelőtt, vlmikor gyerekkoromban hallottam zenecsatornán, onnan volt nagyon-nagyon ismerős, de igazán így, a Korn-féle feldolgozásban áll hozzám közel. :)

 

 0filmsorozat.jpg

Leginkább szuperhősös filmekről szólt a hónap... :D Megnéztük újra a Deadpool-filmeket, Thor, Vasember és Amerika Kapitány filmjeit, meg A galaxis őrzőit is - utóbbit én most láttam először, és meglepően nagyon tetszett. :) A Stephen King-féle "Az"-t még februárban néztük, most megnéztük a "Második fejezetet", jó volt, de leginkább az első rész kerített hatalmába, erre adtam is nyomban 9*-ot, míg a második csak egy 7-est ütött meg nálam.
Ami viszont a leg-leg volt, az egy olyan film, aminél erre abszolút nem számítottam: "Instant család". :) Azt hittem, egy laza esti kis vígjáték lesz, erre egy könnyes-mosolygós családi sztorit kaptunk, örökbefogadásról, 3 gyerek viszontagságos életéről és boldogságkereséséről, és 2 felnőtt valódi felnőtté válásáról. :) Imádtam ezt a filmet, de annyira, hogy még ha csak rágondolok is jó érzéssel tölt el, biztosan sokszor elő fog még kerülni. :)

instant_csalad.jpg

Játékokról most nem tudok beszámolni, még mindig az Elvenar-ra vagyok ráfüggve. :) Szépen építgetem a városomat, egyelőre más nem is férne bele a hétköznapjaimba, a szabadidőmbe.

 

Címkék: =havi összegző=

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvfan.blog.hu/api/trackback/id/tr6115993440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása