Márciusi szerzemények [2020]

Ennyire sok könyvet nem tudom, mikor zsákmányoltam legutóbb... o.O Egyébként mindenért az Alexandrát "okolom", mert kiárusítást szerveztek a Könyvmolyképző Kiadó rengeteg könyvéből. Így meg persze kizárt is volt, hogy ne találnék olyat, ami nagyon érdekel, csak eddig nem mertem/akartam nagyobb összeget beléjük fektetni...

Az Alexandra raktárvásárról (meg úgy általában a raktárvásárokról)...

Márciusban volt az idei hírhedt Alexandra online raktárvásár. Jó előre be volt harangozva, Facebook oldal is készült neki - aztán (ahogy az várható volt) a hatalmas iramot nem bírta a rendszer, és sokan még a kínálatot sem tudták átnézni, mert be sem töltött az oldal. Sokáig küzdöttem vele én is, aztán egyik reggel kicsit korábban keltem a szokottnál (reggel 5 előtt vlmennyivel), próba-cseresznye ránéztem az oldalra, és csodák csodájára működött. :D (Azelőtt engem is folyton kidobált.)
Egyébként tavaly is volt ilyen akció, és sokan mondják, hogy az is mennyire vacakul működött, de az kivételesen nekem zökkenőmentesen ment, ez viszont tényleg rémálom volt, sokáig úgy tűnt, abszolút be se fog tölteni nekem sem az oldal. :/ És azt én sem értem, miért kellett ennyire nagy dobra verni ezt az akciót, ha a technikai háttér nincs meg hozzá. Persze, mondták, hogy nem számítottak ekkora rohamra, de mikor egy ilyen népszerű kiadó, mint a KMK könyveit akár 90%-kal akciósabban lehet megvenni, az még kb. a hülyének is megéri, mert azért az emberek zömének biztosan van olyan KMK-s könyve, amit nagyon szeret, vagy nagyon rég tervez már megvenni, így nyilván be fog nézni, hogy vajon az a kötet akciós-e. Így pedig rengetegen fogják az oldalt egyidejűleg használni...
Mondjuk a fogyasztóvédelemmel való fenyegetőzést a vásárlók részéről már nem enyhén túlzásnak éreztem - vagy csak én vagyok ilyen, hogy nem vagyok hajlandó torokra menni, ha egy akciós vásárlás nem jön össze... (Bár, ahogy hallottam, raktárvásárokon személyesen is volt olyan néhol, hogy kb. egymás kezéből tépték ki az emberek a könyveket, szóval ilyen viselkedést hallva nem nagyon vagyok meglepve már ettől sem...) Azért szerintem mindennek van egy határa, és semmi sem lehet annyira égetően fontos, hogy kb. jogi útra akarjam terelni a dolgot... Vagy legalábbis ahhoz vlmi nagyon nagy dolognak kéne lenni, és nem olyannak, hogy jaj, most a Süsü a sárkányt vagy az ezredik vámpíros romantikust (vagy ugye a tucat-erotikust ami most nagyon dívik) nem tudom 500 ft-ért megvenni... -.-
Engem az sokkal jobban zavar, hogy sokszor olyanok miatt esek el épp ettől a lehetőségtől is, akiknek van lehetősége arra is mindig, hogy személyesen kijárjon különféle raktárvásárokra, mert ott van egy köpésre tőle, meg millió olcsó könyvvásárlási lehetősége van, nekünk meg itt vidéken kb. csak ez az egy van, mikor ténylegesen kb. fillérekért juthatnánk könyvekhez. És még nem is csak magamra értem, hanem főként azokra, akiknek az átlagkeresete is annyi, hogy nem is engedhetik meg maguknak, hogy szokott akcióban könyveket vegyenek, na nekik meg tényleg ez az egyetlen lehetőség. Nyilván mindenkinek maga felé hajlik a keze, meg igyekszik minél akciósabban vásárolni, de ha én már az évben vásároltam 5 raktárvásáron személyesen, meg heti/havi szinten eljutok olcsó antikváriumokba, könyvszekérhez, meg pl. személyesen, kéztől is millió könyvet meg tudok venni potom pénzekért (mert ugye nagyvárosokban jóval egyszerűbb az ilyen, jó eséllyel hirdet a közeledben vlki olyat, amit te szeretnél megvenni), stb, akkor a 6. (online) raktárvásárra már nem repülök rá ész nélkül, és verem az asztalt, hogy milyen genyó az Alexandra, hogy nem tudok vásárolni. (Mert érdekesmód a legnagyobb hangja sok esetben azoknak volt, akik már korábban is nagy hanggal hirdették, hogy raktárvásárokon hogy megszedték magukat... De azért nagyon kellett még ez az online is... Főleg, hogy ha ők nem próbálkoznak, talán célt értek volna azok, akiknek meg tényleg csak ez az 1 lehetősége van... Tudom, álomvilágban élek amúgy, mert a kapzsiság mindenek felett, és egymásra úgysem lesznek soha tekintettel az emberek...) És persze főleg azt imádom, mikor valaki úgy vásárolja fel a fél raktárkészletet, hogy aztán tömegesen szinte rögtön különféle felületeken sokszoros áron próbál rajta túladni. Szerintem ez mérhetetlenül undorító dolog, főleg úgy, hogy más (aki meg tényleg szeretné megvenni magának azt a konkrét könyvet) be se jut az oldalra, te meg az arcába tolod, hogy nézd, én megvettem olcsón, és neked is meg lehet, sokszoros áron, ha kell. -.- Hát kösz, nem, d*gd fel magadnak... -.- (Pedig sok esetben egyébként tényleg utolsó darabokat árusítottak ki, pár száz ft-okért, szóval ritka és klassz könyvekre is rá lehetett akadni, ha valakinek pont az hiányzott a gyűjteményből.)

... és a havi beszerzéseim:

2020marcius_alexandra.jpg

Szóval visszakanyarodva: nekem így hajnalban működött az oldal, és ezen én lepődtem meg a legjobban. :D (Úgy ültem oda, hogy ha most sem enged be, akkor kész, elengedem a dolgot...). Nem is ültem sokáig rajta, kb. 20 perc alatt átnéztem a teljes kínálatot, és le is adtam a rendelést, mert borító alapján ismerem már annyira a KMK kínálatát, hogy elég legyen a borítókat átfutni, hogy ez jó lenne, az meg nem érdekel (ami nem volt annyira fontos, annál nem is időztem egy másodpercet sem, hanem menjünk tovább, haladjunk...).
Így sikerült megvennem (sokat keménytáblás, védőborítós kiadásban, és sok már elkezdett sorozatomat sikerült teljessé vagy majdnem teljessé tennem, és tényleg szinte fillérekért, szóval számomra ez végül is egy nagyon sikeres "vadászat" volt :) ) : a Sugar Queen - Az édes élet c. könyvet (olvastam már az írónőtől, és érdekel a többi könyve is - ami még kapható...), a Napernyő Protektorátus sorozatból nekem eddig még hiányzó 2. és 4. kötetet. (Changeless - Változatlan és Szívtelen), a Vastündérek sorozat első 2 részét (Vaskirály, Vashercegnő), fülszöveg alapján érdekessé vált Gertruda esküjét (kb. ez volt az egyetlen, aminek itt az oldalon beleolvastam a fülszövegébe, mert felfigyeltem rá, és eddig még nem ismertem), a Vasdruida Krónikái sorozat 3. és 4. részét (Hammered - Elkalapálva és Tricked  - Átverve). A Forever - Örökké c. könyvvel teljessé vált végre a Mercy Falls farkasai c. sorozatom is, és megvettem néhány érdekesnek tűnő, nem-sorozatos könyvet is: Larkstorm - Pacsirta (mint utóbb kiderült, ez sorozat, de nem valószínű, hogy megjelenik több kötete...), A lány és a farkas, Sarah kulcsa, Ki nem mondott szavaink, A sivatag hercegnője, Fél testben ép lélek, Tökéletes, Régimódi kisasszony.
A fenti képen csak ezek a beszerzések láthatóak. :) Lett egy nagyobb kupac belőlük, de tényleg, ennyire gyorsan szerintem még sosem adtam le rendelést, mint most, annyira nem is volt kérdéses, hogy ezeket szeretném itthonra. :) (Amin elgondolkodik az ember, az már nagyon kétesélyes, és lehet, hogy nem is kell az annyira, csak hirtelen úgy érezzük... Ezeknek a vásárlását szokta később az ember megbánni...)

2020marcius_minden_mas.jpg

Ezen a fotón pedig minden egyéb könyv szerepel, amit a hónapban megvettem/kaptam. :)

Barátnőmtől névnapomra kaptam Tolkien "Beowulf" c. kötetét (amit már régóta szerettem volna, csak már sehol sem volt kapható, és ő volt olyan aranyos, hogy levadászta nekem :)) ), valamint Rushdie "Luka és az élet tüze" c. könyvét, az írótól eddig olvasott Hárúnt nagyon szerettem, ez annak egyfajta folytatásaként jelent meg. :) Nagyon kíváncsi vagyok. Szintén tőle kaptam még "csak úgy" Az időjárás c. könyvecskét, ami gyereknyelven mesél az időjárással kapcsolatos fogalmakról, szuper kis ismeretterjesztő könyv a kisebbeknek. :) (Nálunk keresztfiamnak biztosan jó lesz majd, ha odáig nő.)

A book24-től előrendeléssel jött hozzám A Köd Hercege és A végzet kardja (Vaják sorozat 2. kötete), valamint megrendeltem még melléjük a Flamingó fiút is.

Már csak a Líránál volt kapható az Egils saga, ami gyakorlatilag egy óizlandi elbeszélés-gyűjtemény, és az "Északi Források - Fontes Boreales" c. kiadói sorozat második kötete. Nagyon rá vagyok pörögve erre, meg minden olyasmire, ami "északi" és/vagy skandináv (na jó, pont a krimikre annyira nem, ami ugye a legfelkapottabb része ennek az irodalomnak, de ha szépirodalom, mítosz, történelmi, akkor jöhet ezerrel *-*).
Ha pedig már rendeltem innen (amit egyébként nagyon-nagyon ritkán szoktam), akkor akciósan, kemény 360 ft-ért bezsákoltam még mellé a Tulipánláz c. könyvet is. Ebből film is készült, a könyv olvasása után az is jöhet majd. :) Történelmi romantikus, azt meg általában szoktam szeretni.
Szintén akciós volt a Trollok alkonya, aminek először a borítója szerelmesedtem bele, másrészt pedig ez is izlandi elbeszéléseket tartalmaz. :)
Az antikvár részlegükről szemeltem még ki egy könyvet, "Germán, kelta regék és mondák", szimplán mert minden érdekel, ami a keltákkal kapcsolatos.

A Kalevala korábbi szerzemény volt, de most döntöttem úgy, hogy bevételezem a magánkönyvtáramba.

Az Európa kiadótól 40%-os akcióban megrendeltem a hiányzó 2 Eragon sorozatkötetet (Brisingr, Örökség), az első kettőt karácsonyra már megkaptam ajándékba páromtól.

Talán most először rendeltem a Mozgókönyvek oldaláról is. Egy online könyvszekérről van szó - sajnos a közelemben nincsenek könyvszekerek sem, így marad ez a megoldás. Kicsit drágább, mert 750-nél kezdődnek a könyvek (még az antikváriumokban 2-300 ft-okért dobált nagyon régi klasszikusok is...), viszont újabb kiadású könyveknél nagyon megéri, mert sokszor ezek is 750 (maximum 1500) ft-okba kerülnek.
750 ft-osak voltak azok is, amiket én választottam: angolul a Tűz és Jég dala 2. és 4. része (A Clash of Kings, A Feast for Crows), az első kötet már megvan angolul, még akciósan az 5 perc angolos Szalai Nóri webshopjából vettem meg, talán 1 éve. Dedikálva (igaz, nem az én nevemre, de legalább benne van a "keze nyoma" :) ) Laci bácsitól a Mogyoróallergia. Valamint rendeltem egy nyelvtanulós könyvet is: Oxford angol-magyar szótár nyelvtanulóknak.

Antikvarium.hu-ról is befutott egy rendelésem: bővítettem az LLL. gyűjteményemet a Csöd-del, plusz beújítottam néhány szintén LLL. könyvet a Bookline antikvár részlegéről is: Omosi mama sípja, A Nagy Madár, Halálkiáltók.

20200321_124935.jpg

Hát ööö, igen... 38 könyv... Ha az év további részében nem vennék több könyvet, ezekkel (meg az eddigi olvasatlanjaimmal) vígan ellennék. :) (És persze ki tudja, mit hoz még az év, a covid-járvánnyal kapcsolatosan is, lehet, hogy tényleg ezekből fogok "élni" egész évben olvasásilag. Mit ne mondjak, bőven ki fog tartani. :) )

Címkék: =új szerzemények=

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvfan.blog.hu/api/trackback/id/tr6916411232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása