Havi összegző [2020/03]

Az utóbbi időben kicsit elhanyagoltam ezt a blogomat, pedig jelenleg ez áll hozzám a legközelebb - az olvasás az, ami mindenkor végigkísér, bármi történjék, akármilyen passzban is legyek... (A jelenlegi helyzet kétségkívül rányomja a bélyegét mindenki hangulatára - közel másfél hétig én is itthon voltam szabadságon, jobbnak láttam kivonni kicsit magam a forgalomból, és ez idő alatt is igyekeztem minél többet olvasni itthon.)
Vezettem már zenei blogot, filmest, körömszépítgetéssel/kozmetikai termékekkel foglalkozót, gyakorlatilag mindenbe belekóstoltam. :D De mégiscsak ez most a szívem legcsücskebb csücske. :) (A zenei blogom mai napig szívfájdalmam, hogy már nem frissül, de nem is vagyok biztos benne, hogy sikerül visszatalálnom hozzá... :( Talán majd egyszer...)

Addig is szeretnék havonta hozni erre a blogra egy kis összegzőt a házam tájáról. :) Milyen könyveket, filmeket, zenéket szerettem az elmúlt hónapban, meg még más aktuálist, ami eszembe jut, és jónak érzem rögzíteni itt. :) Talán elfér... :)

Kezdem a fő témával. :)

0konyvek.jpg

Ebben a hónapban 4 könyvet sikerült befejeznem, ami magamhoz képest (és ahhoz, hogy az évben még csak 2 könyvet olvastam ezeken kívül...) egész jó szám. :) Ebből az egyik kétkötetes volt.

havikonyv202003.jpg

Christelle Dabos könyve (Rejtélyes eltűnések a Holdvilágban - a Tükörjáró sorozat 2. része) kapott egyedül 5 csillagot tőlem, a többi 4-et. Sajnos mindegyikben volt valami, amit hiányoltam... :( Viszont egyik olvasást sem bántam meg, alapvetően jók voltak - szóval ez mindenképpen jó hír azért.
Az pedig pláne pozitív, hogy 3-1 arányban saját beszerzett könyveket olvastam többségben. :)
Bővebben majd a könyvekről szóló ajánlókban...

0zene.jpg

Ezt a későbbiekben valószínűleg tanácsos lesz különbontanom "könnyűzenére" és "rock/metálra", mert hogy eléggé mindenevő vagyok. :) Utóbbit mostanában kevesebbet hallgattam, így ilyen most nem lesz.

Ami a dallamosabb/pop műfajból mostanság igazán tetszik, és gyakran pörgött nálam:

Follow The Flow: A holnap küszöbén
Red Bull Pilvaker 2020: Nem tudhatom (Fura Csé, Szakács Gergő, Sub Bass Monster) 
Pamkutya: Aranybula
Lil Nas X: Old Town Road (ft. Billy Ray Cyrus)
Daddy Yankee & Snow: Con Calma
Tones And I: Dance Monkey
Faun: Diese kalte Nacht
Faun: Wilde Rose

 

  

 

  

Zseniális, hogy Pamkutyáék mennyit fejlődtek az utóbbi időben. :) Még emlékszem az első, Pam kutyával készült videókra, az akkori arculatukra, ahhoz képest főleg ég és föld. :D Ez a stílusparódiájuk is valami elképesztően jó lett, nagyon fülbemászó, humoros és a főbb információkat is sikereset átadja az Aranybulláról - a töritanárok hálásak lehetnek... :D Sok-sok ilyen kellene még. :)) 
A Follow The Flow-tól már jó pár kedvencem van, valószínűleg ezek közül is fogok majd egyet-kettőt mindig linkelni a későbbiekben is. :) A legtöbb daluknak imádom a dallamát, a szövegeik is nagyon erősek, és mindehhez társul hozzá Szakács Gergő hangja, amit már kb. a legelső felbukkanása óta szeretek. :)
A Faun is viszonylag új felfedezés: német nyelvű, leginkább "pagan folk" kategóriás dalaik vannak, de engem lenyűgöz ez az egész, amit művelnek, szinte minden dalukban. :) Mivel nagyon szeretem a német nyelvet, így egyébként is öröm ezen a nyelven ennyire jó dalokat hallgatni. :)

 0filmsorozat.jpg

A legutóbbi sorozat a Stranger Things volt, amit megnéztünk, egymás után mindhárom évadot. Az első évadot már évekkel ezelőtt én láttam, és akkor kedvenc is lett nyomban, de nem tudom, hogy most én változtam ennyit az évek alatt, vagy a sorozat lett egyre gyengébb, de a további évadokat már nem igazán szerettem. :/ Megnéztem, hogy ne maradjon félbe (és a folytatást is valószínűleg csak ezért fogom nézni), de sajnos már nem nyújt annyit nekem ez a sorozat, mint anno. :(

Filmekből viszont jó néhányat megnéztünk párommal márciusban. Nem is sorolnám mindet fel, inkább csak azokat, amiket szerettem/szerettünk. :)

havifilm202003.jpg

Sorozatban nem igazán szerettem Bean-t, viszont ez a két film szerintem nagyon jól sikerült, nagyokat nevettünk rajta... :D Az elsőt nagyon régen valószínűleg láttam, de már nem emlékeztem rá, ideje volt felfrissíteni. :))
A "Csiszolatlan gyémánt"-ról pedig annyi rosszat hallottam, hogy ezek után muszáj volt megnéznem... :D Adam Sandler filmjeit 90%-ban szoktam csípni, itt most teljesen más karaktert játszott, mint amit tőle megszoktunk, de nekem így is tetszett, és maga a film is.

0jatek.jpg

Na ez az, amire általában egyáltalán nincs időm... :D Főként a PC-s játékokra. Viszont nagyon szeretem őket, és mindig belekezdek egybe, amivel persze aztán nem haladok... :D De legalább ott van...
A mobilos játékok egy fokkal jobbak ebből a szempontból, mert a telefon általában kéznél van mindig, és főleg, ha offline játékról van szó, azt lehet nyomni a lopott percekben. :)
Az alábbiakban egy online játékról lesz szó, amit az elmúlt hónapban nagyon megszerettem.
(A képek jobb klikk -> új lapon megnyitva nagy méretben is nézegethetőek.)

elvenar.jpg

elvenar.png

elvenar2.png

elvenar2.jpg

Az Elvenar most az a játék, ami leginkább leköt. Ez egy pc-s böngészős játék (aminek egyébként mobilapplikációja is létezik, a fenti két középső képet ebből printscreen-eltem - én felváltva szoktam hol egyik, hol másik felületen játszani). Különböző, emberi vagy egyéb fantasy lényekként tudjuk magunkat regisztrálni (én elf vagyok), és ennek megfelelően lehet várost építeni. :) A városban a lakóépületeken túl különféle műhelyek és manufaktúrák is vannak, ahol a lakosság dolgozhat, és különféle árukat termelhet, amivel később kereskedni lehet, mely a város fejlődését segíti. Tudáspontok által lehetőség van kutatásra, melynek során egyre több mindent tanulunk meg, többféle épület és intézmény hozható így létre a városban, a fejlődés egyik alappillére ez.
A világtérképen szomszédaink vannak, közöttük pedig területek, melyeket el lehet foglalni, ez által ereklyéket gyűjteni (ezt lehet tárgyalással pénzért és különféle árukért cserébe, de harcolni is lehet - rendszer által generált ellenféllel -, amennyiben sikerül elég naggyá fejleszteni a hadseregünket). Testvériségekhez lehet csatlakozni, mely szintén segíti az előrehaladást és beszélgetni lehet ez által más játékosokkal is.
Az én városom egyelőre még eléggé kicsi (lásd a 2. képen), nehezen sikerül bővítenem a városomat új építési területekkel, de haladok. :) Az kifejezetten tetszik, hogy nem kell mellette ülni órákig, a termelésnél - a szerszámokat termelő műhelyeket kivéve (itt 5 perc) - a 3 órás időtáv a legkisebb, a 2 napos pedig a legnagyobb, így mással is lehet foglalatoskodni a játék mellett, nem kell nonstop felügyelni a dolgokat. A játék grafikája kifejezetten szép, az épületek is zseniálisan vannak megtervezve, a környező vidékkel együtt, egészében véve is nagyon tetszetős játék. Ha valaki szereti az ilyen lassan építkezős, nem túl aktív játékokat, akkor nagyon tudom ezt is ajánlani. :) A harcok kifejezetten izgalmasak, pláne, míg kitapasztaljuk, hogy ez hogyan is működik, mely típusú harcosok kiket és milyen számban képesek legyőzni. (Nem tudom, ez mobilról működik-e, mert ott nekem mindig automatikusan a harc végére ugrik, viszont böngészőben végig lehet játszani, minden lépést alaposan megtervezve.
A játék magyar nyelven a https://hu.elvenar.com/ címen érhető el (vagy mobilon ingyenesen letölthető a Play áruházból).

Címkék: =havi összegző=

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvfan.blog.hu/api/trackback/id/tr6615590364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása