Augusztusi szerzemények [2019]

kep25_080_osszes.jpg

Már 1 hét sincs augusztusból, így bátran el merem már készíteni a szokásos összegző bejegyzésemet. :) Azt örömmel jelenthetem, hogy ebben a hónapban már jóval szerényebben rendeltem a könyveket, a fenti kupac egy részét ajándékba kaptam. No de menjünk szép sorjában, hogy mit honnan szereztem. :)

kep25_089_lira.jpg

A hónap első rendelése a Lírától érkezett. Nagyon kíváncsi vagyok Kate Morton legújabb könyvére, Az órásmester lányára. A borító és a fülszöveg így együtt kilóra megvett, nagyon várom már, hogy kezdhessem. :) Még tartott a Líra nyári akciója, mikor rendeltem, így bevándorolt két nagyon jó áron kínált könyv a kosaramba. Az egyikről, a Mudbound - Sárfészek c. könyvről nem sokat tudok, amit viszont igen, az alapján nagyon jónak tűnik. Egy ezresért igazán nem volt drága, így adok neki egy esélyt. Az Énekelt és el nem énekelt dalok c. könyv egyfajta dalszöveggyűjtemény, a Vad Fruttik dalaiból (aminek a szerző, Likó Marcell az énekese). Szeretem a csapat zenéjét, 400 ft-ot pedig vígan megért nekem ez a könyv. :)

kep25_090_bookline.jpg

A Bookline-tól több rendelésem is volt, ez az egyik. :) Nők a kastélyban (a csodás borító, és a megkapó fülszöveg miatt), valamint antikváriumi partnerektől A folyó istene és az Emma szerelme. :) (Antikvárium ide vagy oda, szuper állapotban érkezett mindkettő, ezúttal sem kellett csalódnom a Bookline antikváriumi kínálatában.) Két olyan könyv, amiben aztán pláne teljesen biztos voltam, hogy szeretni fogom. Az Emmát azóta már el is olvastam, nagyon jó volt, nagyon várom, hogy a másik két könyvet is sorra kerítsem. :)

kep25_088_konyvudvar.jpg

Hónapokkal korábban kinéztem már a Könyvudvarnál ezeket a könyveket, de mivel még az első részt sem olvastam, így nem voltam biztos benne, hogy fog-e kelleni. :) Aztán elkezdtem olvasni az Emma szerelmét, ez nagyon tetszett, úgyhogy nem volt kérdéses, hogy kell a trilógia további 2 része is: az Emma fiai és az Emma lánya. A Kvantumtolvajt is elkezdtem. Tény, hogy nem egy egyszerű könyv, viszont annyira különleges és okos, hogy eddig nekem nagyon bejön ez az egész, amit Rajaniemi ebben a könyvében alkotott. :) Így hát jobb lesz magaménak tudni a két folytatást is: a Fraktálherceget és A kauzalitás angyalát. Megvettem még Hadas Kriszta könyvét is (nem mellesleg nagyon akciósan, pár száz forintért), melyet a második gyereke születésének kapcsán írt, a gyereknevelésről, a családról, a zsúfolt és olykor zűrös hétköznapjaikról. :) Sok jót olvastam erről, hogy vicces, és hogy mennyire emberi az egész könyv, ami kismamáknak, anyukáknak vigaszt nyújthat a nehéz időkben, mondván: tökéletes nő, tökéletes anya nem létezik, ne dőljünk be az efféle hamis képeknek, merjünk "tökéletlen", de boldog nők, anyukák lenni. :) Én ugyan még nem vagyok anyuka, tesóm viszont már az, és gyakran küzd a Krisztáéhoz hasonló dilemmákkal, ezért úgy gondoltam, ő nagyon is értékelné ezt a könyvet, így megvettem neki is, és magamnak is (gondolva a jövőre :D) ezt az Egy tökéletlen anya naplóját. Beleolvasva: eddig beváltak a számításaim vele kapcsolatban. :)

kep25_087_bookline.jpg

Még egy nagy pakk érkezett tegnap, a Bookline-tól. A Vörös nővér kivételével mindegyik nagyon akciós volt (ezt viszont már olyan régóta nézegetem, hogy jó lenne, hogy most már tényleg nem akartam tovább halogatni). A siló sorozatból még csak 2 részt olvastam, de ez alapján nagyon tetszik, így kellett az ötrészes Siló folytatás/előzmény-sorozata, A műszak trilógia is (darabja 1400 ft-ért szerintem nem volt drága): az Örökség, a Rendelkezés és a Szerződés. Így már mind a 8 rész megvan, gőzerővel olvashatom. :) Joe Abercrombie-nak megelőlegeztem a bizalmat: A penge maga c. könyvét előző hónap végén vettem meg, de még nem olvastam. Most viszont kihagyhatatlan akcióban megtaláltam a két folytatáskötetet, így bezsákoltam: Miután felkötötték őket, A királyok végső érve.
Rendeltünk még innen 3 dvd-t is: a Született feleségek 1. és 2. évadát, nevetségesen olcsón (nagy rajongója voltam és vagyok a sorozatnak, így nem kérdés, hogy elérhető áron szívesen megveszem otthonra is). Valamint a Beowulf c. animációs filmet, bővített kiadásban, mert ezt nagyon szerettük, nemrég néztük meg. :)

kep25_091_vegyes.jpg

Ezek a mindenféle vegyes szerzeményeim. :) A Lehetetlen helyek csábítását Réka barátnőmtől kaptam, az Emily 4 - Forgószél és a Spanyol kapd elő kiskönyv szintén az ő segítségével lett beszerezve. Párommal rendeltünk egy csomagot a Szukitstól is, amiben inkább csak neki voltak könyvei, nekem csak 1 érkezett, a Helyőrség. Ez is valami 50%-os akcióban, de muszáj volt, mert nagyon úgy érzem, hogy nekem ez a sorozat tetszeni fog, az első rész pedig itt árválkodott a polcomon, akkor hadd jöjjön a folytatás is... :)
A villát (szintén Gergő egyik vágyott könyvével együtt) a Lírától rendeltük, állítólag ez a "német Downton Abbey", hát kíváncsi vagyok, mennyire fog hasonlítani. Mindenesetre igyekszem nem túl nagy elvárásokkal hozzákezdeni. :) A Zoya pedig a munkahelyünkkel szemközt lévő Coop-kisboltból vándorolt velem haza. A könyvállvány épp a pénztárnál van, és mikor mentünk a reggelit kifizetni, ez a könyv várt a többi könyv tetejére biggyesztve, szóval tényleg csak oda kellett érte nyúlnom. :)) Nagyon örültem neki, mert egy ideje már nézegetem is az állványokon, hátha felbukkan: a belőle készült filmet nagyon szerettem (és nem csak azért, mert az a Melissa Gilbert játszotta Zoyát, aki A farm, ahol élünk c. sorozatban cseperedett nővé, az évek során, Laura Ingalls szerepében. :) Mellesleg azt a sorozatot is imádtam). A könyvet pedig még a falunk könyvtárából hoztam ki, kamaszkoromban, csak nem sikerült befejeznem. Na majd most. :)

kep25_092_angol_nemet.jpg

Ez a kupac szintén barátnőmtől érkezett, angol és német nyelvű regények. :) Már tényleg csak a gyakorlásra kéne ráfeküdnöm, hogy feltornázzam erre a szintre az angol és német tudásomat, hogy képes legyek szótárazás nélkül (vagy minimális szótárazással) regényeket olvasni. :) Az ösztönzés mindenesetre megvan. :))
Köszönöm szépen Neki, innen is! ^^

kep25_093_naptarak.jpg

Szerkáltam még néhány naptárat is ebben a hónapban. :) A 2014-es Coelho-naptár t szintén barátnőmtől kaptam, a másik kettőt 200 ft-ért rendeltem (csak már nem emlékszem pontosan, hogy honnan), a Nagy Képes Kalendáriumot pedig 300 ft-ért a Lírától rendeltem. Eredeti áron egyiket sem venném meg, túlzásnak érzem, főleg a Kalendáriumnál, eredeti áron 6ezer ft-ot elkérni. Persze nagyon szép, igényes kivitel, de én akkor sem adnék érte ennyit. Pár száz ft-ért viszont megérte, hogy végre én is megnézzem, mi volt ez a nagy hűhó körülötte. :) Szép-szép, de az írható rész nagyon kevés benne, legalábbis nekem. Még nem tudom, mire fogom használni, de azért egy ilyen szép kivitelű naptárba, mint amilyenek ezek, sajnálnék hétköznapi dolgokkal, feljegyzésekkel belerondítani, hogy tejet venni, vagy szemészetre menni, szemétszállítás, vagy bármi... :) Mert utána ezeket nem szívesen dobálnám ki, de ilyen infókkal teleírva meg miért tartanám meg... Így inkább naplónak lesznek majd befogva. :) A Coelho-s naptárakban még viszonylag sok hely van az íráshoz, így ez ideális lehet erre a célra.

kep25_082_osszes_gerinc.jpg

Az idegen nyelvű és a naptár/dvd beszerzéseket leszámítva (amiket eleve elkülönítve tárolok), ezek érkeztek hozzám ebben a hónapban. :)

Összegzésképpen, kiadó szerint:

Geographia: 1
Fumax: 2
Ad Astra: 2
Könyvmolyképző: 6
Athenaeum: 2
Cartaphilus: 1
Bluemoon Könyvek: 1
Central Könyvek: 1
Maecenas: 1
Ulpius-ház: 3
Delej: 1
Alexandra: 1

Nyelvkönyv:
Assimil Hungária: 1

Címkék: =új szerzemények=

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvfan.blog.hu/api/trackback/id/tr3315026290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása