Visszatekintő - május [2015]

Két hónap kihagyás után visszatértem a Visszatekintő-rovatommal; most azok közül válogattam, amiket májusban legtöbben olvastak a Moly.hu-n. :) Most elég sok olyan könyv volt a listán, ami engem is érdekel, de ez a három a leginkább előbbre való, ezeket mindenképpen szeretném.

andy_weir_a_marsi.jpgA marsi

[Andy Weir]

Egyre inkább kezdek ráérezni a sci-fik ízére, és még inkább vonzanak az űrrel, űrkutatással, más bolygókkal kapcsolatos filmek/könyvek. Aztán mikor megláttam a könyvet, tudtam, hogy nekem ezt el kell olvasnom. (Így fülszövege alapján nagyon emlékeztet a Sandra Bullock és George Clooney főszereplésével készült "Gravitáció" c. filmre, amit én nagyon szerettem.) Az meg már csak hab volt a tortán, hogy ismerősi körömből senkitől sem hallottam/olvastam róla semmi negatívat, mindenki imádta. Remélem, én is fogom. :)
"Hat nappal ezelőtt Mark Watney az elsők között érkezett a Marsra. Most úgy fest, hogy ő lesz az első ember, aki ott is hal meg.
Miután csaknem végez vele egy porvihar, ami evakuációra kényszeríti az őt halottnak gondoló társait, Mark teljesen egyedül a Marson ragad. Még arra is képtelen, hogy üzenetet küldjön a Földre, és tudassa a világgal, hogy életben van – de még ha üzenhetne is, a készletei elfogynának, mielőtt egy mentőakció a segítségére siethetne.
Bár valószínűleg úgysem lesz ideje éhen halni. Sokkal valószínűbb, hogy még azelőtt vesztét okozzák a sérült berendezések, a könyörtelen környezet vagy egyszerűen csak a jó öreg „emberi tényező”.
De Mark nem hajlandó feladni. Találékonyságát, mérnöki képességeit, és az élethez való hajthatatlan, makacs ragaszkodását latba vetve, rendíthetetlenül állja a sarat a látszólag leküzdhetetlen akadályok sorozatával szemben. Vajon elegendőnek bizonyul-e leleményessége a lehetetlen véghezviteléhez?"

rainbow_rowell_eleanor_es_park.jpgEleanor és Park

[Rainbow Rowell]

Erre egyik régi molybarátnőm hívta fel a figyelmemet, ő nagyon szerette - én pedig azóta szeretném elolvasni. :) Egy aranyos, könnyes-mosolygós tiniszerelem történetére számítok, remélem, azt is fogom kapni.
"Park Sheridan tökéletesen kigondolta. Ha senki sem látja, senki sem fogja zavarni. Ha láthatatlanná tud válni, mindenki békén hagyja majd.
Eleanor Douglas akkor sem lenne képes eltűnni, ha megpróbálná. Minden túl sok rajta – őrült vörös haja, fantasztikus ruhái, a szokatlan bolondságok, amik elhagyják a száját.
Mikor Eleanor feltűnik Park iskolabuszán, a fiú nem tudja eldönteni, hogy bátor-e, vagy öngyilkos típus. De nem tudja kiverni a fejéből.
Két rossz csillagzat alatt született fiatal története, akik elég okosak ahhoz, hogy tudják, az első szerelem szinte sohasem tart soká, de elég bátrak és elszántak ahhoz, hogy mégis megpróbálják."

maria_v_snyder_poison_study_meregtan.jpgPoison Study - Méregtan

[Maria V. Snyder]

A Könyvmolyképző oldalán láttam meg először, mikor még megjelenésre várakozott: először a borítóba szerettem bele, szerintem ez a zöldes/indás borító a lány fotójával együtt egészen jó összhatás. Aztán elolvastam a fülszöveget, és az is meggyőzött, hogy nekem ez kell. :) Azóta vártam az elolvasásával, de a közeljövőben most már mindenképpen sorra fogom venni ezt a könyvet is. 
"Koporsószerű sötétségbe zárva nincs körülöttem az égvilágon semmi, ami elterelhetné figyelmemet az emlékeimről. Megöltem Reyadot. Megérdemelte a halált – ám a törvény szerint a tettemért én is halált érdemlek. Ixiában a gyilkosságért kivégzés jár. S most már csak a hóhér kötelére várok. Ám ugyanaz a törvény, amely ítélettel sújt, akár meg is mentheti az életemet. Ixia ételkóstolója, akit arra választottak ki, hogy a Parancsnok egészségét a mérgezett ételektől megóvja, immár holtan hever. A törvény pedig kimondja, hogy a soron következő halálbüntetésre ítélt fogolynak – vagyis nekem – fel kell ajánlani a tisztséget. Merénylet, mágia, megpróbáltatások…"

Címkék: =visszatekintő=

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvfan.blog.hu/api/trackback/id/tr797515036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása