Decemberi szerzemények [2020]

Még a decemberi könyveimet sem mutattam meg, íme:

decemberi.jpg

A Geopen kiadónak sikerült olyan akcióval előállnia az ünnepek környékén, aminek nem tudtam ellenállni. :) Így került hozzám 70% kedvezménnyel Budai Lotti duológiája (A kegyencnő hálószobája és A magányos trónörökösnő - régóta szeretném már beszerezni és elolvasni, de teljes áron nem mertem megvenni, beleolvasás alapján mindenesetre ígéretesnek tűnt), 60% kedvezménnyel a Strandberg-Elfgren írópáros Engelsfors-trilógiájának 2. és 3. kötete (Tűz és Kulcs - az első része már megvan, de még sajnos ezzel is csak beleolvasásig jutottam, viszont eddig tetszik). 60%-kal volt most olcsóbb A bizalmas is. Erről eddig még nem hallottam, a webshopban figyeltem fel rá, és fülszöveg alapján nagyon nekem valónak tűnik, alapvetően kedvelem az efféle történeteket (egy könyvkiadóként tevékenykedő nőnek az anyja halála után vlki névtelen levelet küld, melyben egy fiúról és egy lányról mesél neki. Minden kedden folytatásokban érkeznek a történet részletei, mely a II.világháború idején játszódik. Először azt hiszi, hogy egy feltörekvő író próbálkozásai ezek - aztán kiderül, hogy ehhez a történethez neki magának is sok köze van, és csöppet. Már csak abban reménykedem, hogy egy ilyen szuper alaptörténetet nem fog elrontani az írónő, és tényleg jó lesz. :) ).
Szintén ebből az akcióból rendeltem meg féláron a Vérbe öltözött Anna folytatását, A rémálmok lányát. Nem, még ennek sem olvastam az első részét, de már nagyon tervben van. :) Viszont mikor ennyire kedvezményesen látok sorozatfolytatásokat, mindig az motoszkál bennem, hogy érdemes ennyit még olvasatlanul is rászánni, mert még ha esetleg nem is fog tetszeni annyira, de teljes sorozatot nagyobb eséllyel tudunk eladni, vagy odaajándékozni is jobb úgy valakinek, hogy nem csak 1-2 kötete van meg a sorozatnak, ami esetleg addigra már nem is beszerezhető. Én legalábbis ezen az elven működöm könyvbeszerzésileg. :) Azt viszont már egyre jobban átgondolom és megfontolom, hogy egyáltalán melyik sorozatot kezdjem el begyűjteni (főleg, hogy nagyon sok sorozatot sok-sok évvel ezelőtt kezdtek kiadni, és vagy egyáltalán nem fog már megjelenni több része magyarul, vagy egyelőre csak úgy lóg a levegőben, és még nem dőlt el mai napig sem a sorsa, hogy folytatják-e... Meg persze a mostanában elindított sorozatoknak sem biztos, hogy valaha is meg fog jelenni mindegyik része, mert nagyon jó érzékem van ahhoz, hogy belenyúljak a tutiba, és olyan könyvet válasszak, ami aztán - a kiadó elmondása alapján - kevés embert érdekelt, ezért nem folytatják. -.-)

Volt még ebben a hónapban egy book24-es előrendeléses csomagom, amire cirka 1 hónapot vártam (mire megjelent mindegyik könyv). :D Előrendeltem a Jane Seymour-t, ennek már nagyon vártam a megjelenését, örülök a Művelt Nép kiadó "Hat Tudor királyné" sorozatának, és főleg annak, hogy fantáziát látnak benne, és nem hagytak fel a kiadással: ez már a 3. ilyen királynés könyv a sorozatból, amit megjelentettek (bízom benne, hogy a többit is meg fogják), és bár nem Alison Weir az, aki először ír róluk, de az ő változatára is nagyon kíváncsi vagyok, igyekszem mindig az elsők között hozzájutni ezekhez a könyvekhez (így volt ez a sorozat előbbi 2 részénél is). :) Szintén nagyon vártam a Valar Morghulis megjelenését is, ami a Trónok harca tévésorozat kulisszái mögé enged betekintést, sok-sok szereplővel és készítővel készült interjúval teletűzdelve, a sorozat eseményeit kitárgyalva. Azóta már lassan végig is olvasom ezt, és nagyon érdekes, "letehetetlen" kategóriába is besorolnám, ha egyrészt lenne időm olyan ütemben olvasni, másrészt megtehetném, hogy ne tehessem le... :D Harmadrészt meg nem is akartam rajta hamar végigszaladni, jól esik ízlelgetni, felidézni magamban a sorozat pillanatait, szinte filmszerűen előttem is van minden (mondjuk elég sokszor láttam a sorozatot... :D).
Amire pedig legtovább kellett várnom, az a december elején-közepén megjelenő Visszaverődések vihara, ami a Tükörjáró sorozat 4. - egyben befejező - része. A sorozat nagyon a szívemhez nőtt, a harmadik részt, a Bábel emlékezetét még direkt nem olvastam el korábban, mert a negyedik rész esetleges csúszásakor sem akartam Tükörjáró-újdonság nélkül maradni. Most viszont, hogy ez is befutott, ideje lesz előrevenni, hogy minél hamarabb befejezzem a sorozatot - bár egy részem ezzel sem szeretne végezni, annyira szerettem/szeretem olvasni Ophélie-ék történetét. :)

A farm, ahol élünk sorozat első 4 kötetét (Kicsi ház a nagy erdőben; Kicsi ház a prérin; Almanzo, a farmerfiú; A Szilva-patak partján) páromtól kaptam meg karácsonyi ajándékként - egyébként a kérésemre... :)) Mert nagyon szemeztem már vele jó ideje, de nem mertem megrendelni, az ajándék-apropó viszont jól jött, mert így végre lett belőle példányom, és olvashatom. :)) Azt le kell szögeznem, hogy a könyvek alapján készült filmsorozat (amit eredetileg 1974-ben, itthon pedig 1998-ban mutattak be) nagy-nagy kedvencem volt, mióta az eszemet tudom. :) A sorozat első magyarországi vetítésekor én még 7 éves sem voltam, Laurával nagyjából egyidős (nővérem pedig Mary-vel tudott leginkább azonosulni, korban is), mi is falun nőttünk fel, ergó nagyon közel éreztük őket magunkhoz, sokáig még családilag is néztük (pedig pl. apum abszolút nem egy nagy tévézős alkat...). :) Meghatározó része volt nemcsak a gyerekkoromnak, de úgy kompletten az életemnek is, mai napig előszeretettel térek időnként vissza hozzá. :) Sajnos a könyv-változatról ez már nem mondható el: még főiskolás koromban olvastam az első kötetet, és nagy-nagy csalódás volt, abszolút nem azt kaptam, amit vártam: itt még gyakorlatilag úgy 99%-ban a kvázi falusi életet mutatja be, mit hogyan tároltak be télire, hogyan zajlott egy disznóvágás, stb (ezek nagy része pedig számunkra is teljesen ismerős dolgok voltak, nem sok újat mondott nekem, így csöppet untam is). Most az új kiadást is elkezdtem olvasni, a stílusa (gondolom, új fordítást kapott, és azért) csöppet élvezhetőbb már, de egyelőre ezzel is tartalmilag az a bajom, hogy a család életébe nem nagyon nyerünk bepillantást, engem jobban érdekelnének a család saját történetei, nem pedig az, hogy hogyan készítették a sajtot, stb... -.- Ha érdekelnek ezek, rákeresek a neten, és megtudom. Szóval eddig, mint regény, eléggé értékelhetetlen, de remélem, a további kötetek jobbak lesznek, és nem fogom megbánni, hogy a magánkönyvtáramba kerültek. :( A tévésorozatért mindenesetre továbbra is rajongok, zirka 23 éve, töretlenül.

Ez egyébként az egyik legszerényebb, legkisebb darabszámú könyvbeszerzésem volt már régóta... Valahogy kb. minden hónapban elszaladt megint velem kicsit a ló, ahhoz képest ez a 13 db könyv most igazán szolid mennyiség...

Címkék: =új szerzemények=

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvfan.blog.hu/api/trackback/id/tr1316402252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása