Szeptemberi szerzemények [2020]

20201003_143226.jpg

fasli_utcai.jpg

A szeptember még egy viszonylag visszafogott hónap volt, a maga 18 könyvével. Persze ezek nagy része is akciósan érkezett hozzám.

A legelső szeptemberi könyvcsomagom a book24-től jött: nagyon megörültem neki, hogy a szépséghibás könyveikből kiárusítást hirdettek. Ezt egyébként több könyváruház is megtehetné, mert sajnos előfordul - gyakrabban, mint kellene -, hogy szépséghibás, sérült könyveket küldenek ki, ami egyrészt gáz, mert nyilvánvalóan látszik, hogy nem a szállításkor sérült meg így a könyv, másrészt véletlenül sem szólnak róla, hogy ja amúgy sérült a könyv, ilyet tudunk küldeni, így is kell? Vagy esetleg adnák olcsóbban vlmennyivel, mert teljes áron sérült könyvet küldeni marhára nem fair. Arról nem is beszélve, hogy mi van, ha ajándékba szánjuk, és akkor esetenként adjunk olyat, ami úgy néz ki, mint amit a kutya szájából rángattak ki? :/ Van persze, akit ez sem zavarna, mert pl. szeret antikváriumból vásárolni, és ilyet is örömmel fogad, ami nem újszerű/új állapotban van. Pl. alapvetően én sem vetem meg ezeket a könyveket, gyakran vásárolok antikvár példányokat, és azokat sem küldtem vissza soha, ami eddig sérülten érkezett (és új könyv volt...), mert mindig megsajnálom ezeket a példányokat, hogy ha én most visszaküldöm, akkor lehet, hogy másnak se fog kelleni, és majd dobálják a könyvet mindig visszafelé, sose lesz szerető gazdája, nekem meg így megesik rajta a szívem, és megtartom. :) Tudom, ez az én hülyeségem, de ez van. :D
Arról nem is beszélve, hogy számomra nagyon macerás lenne ez a visszaküldözgetés is, ez pedig nem engem minősít, ha egy vásárlónak, aki kifizeti érti kvázi a teljes új könyv vételárát, úgy küldöm el a könyvet, hogy sérült... Ha neki jól esik átverni a másikat, az az ő szegénységi bizonyítványuk. Sajnos a rendelés egy ilyen bizalmi kapcsolat, hogy megbízol a könyváruházban, hogy mivel te nem látod, amit megveszel, hogy pontosan milyen állapotban van, legalább ők ellenőrizni fogják, hogy ne egy viharvert példányt kapj meg. Ez őket minősíti, ha visszaélnek ezzel a bizalommal, és csakazértis olyat küldenek, ami szépséghibás - mindenféle kedvezmény vagy jelzés nélkül...

Na de a lényegre térve: rendeltem ebből a szépséghibás-kategóriából (20, 40 és 60%-os akció van rájuk, a sérülés mértékétől függően - én nagyrészt a 40%-osban találtam kedvemre valót, 1 jött a 60%-osból).
Innen érkezett Ken Follett-től A tűzoszlop (ami A katedrális és Az idők végezetéig c. könyveknek a folytatása, a sorozat zárókötete - az első kettőt barátnőmtől kaptam ajándékba).
Jött még Fábián Jankától a Rose regénye, amit sokáig a régebbi Ulpius-os két külön kötetes kiadásban akartam megvenni (A német lány + A francia nő), így viszont jobban megérte anyagilag is. Egyébként ez az összkiadás mocsok drága lett volna nekem, de így 40%-kal olcsóbban nem volt kérdéses, hogy megrendelem. :)
Egyik nagy-nagy kedvenc íróm, Fredrik Backman "A nagymamám azt üzeni, bocs" c. könyve is le volt értékelve a webboltban, és mivel ez még hiányzott a gyűjteményemből, rárepültem egyből. :D Az előző két könyvön apró horzsolások voltak a keménytáblás borító élén (Janka könyvénél volt a gerincen felül egy pici szakadás is, de nem vészes), ennél viszont semmi bajt nem találtam, talán picit megfakult a borító, olyan boltban vagy olyan helyen tárolhatták eddig, ahol érte a nap, de abszolút nem szembeötlő, ezt is csak tippelem, hogy talán kicsit élénkebb színűnek kellene lennie a borítónak. :D
Az összesített fotóról lemaradt A Fásli Utcai Állatkórház, egyedül erre volt 60% kedvezmény, de ez sem volt annyira vészes, igaz, ezt 2 borítón lévő szakadás miatt celluxoznom is kellett, de hamar helyre lehetett hozni, szinte nem is látszik rajta. :) Aranyos kis könyv, leginkább 4-5+ éveseknek tudnám ajánlani, aranyos szóviccek, beszélő nevek vannak benne. :)
Vettem még egy Francia kisokost, valamint keresztfiamnak találtam egy Bogyó és Babóca kötetet, ami még hiányzott a gyűjteményéből, ezen is csak minimális hiba volt. :)

Mivel a szépséghibás könyvekből nem lehetett az új könyvekkel együtt rendelni, így az újakból adtam le egy külön rendelést. Ebben a csomagban csupa "kipróbált", számomra nagyon kedves írótól/írónőtől érkezett könyv: jött még egy Fábián Janka könyv (Búzavirág c. kötet), egyik legkedvesebb írónőm, Tracy Chevalier könyve, Az utolsó szökevény, valamint egy másik nagy kedvencem, Amy Harmon új regénye, a Csak a szél tudja, nem utolsó sorban pedig kedvenc férfiíróimat képviselendő: Backman-tól az Egymás ellen.
Egy másik, szintén book24-es csomagban jött még Naomi Novik "Rengeteg" -je, mert a régebbi, keménytáblás+védőborítós kiadásban már csak innen tudtam megrendelni, és elhatározásra jutottam végre, hogy nekem ez a könyv kell fizikai formában is. :) (Egyébként nem is bántam meg, mert összességében, a hullámvölgyektől eltekintve nagyon tetszett a könyv, az Ezüstfonás tőle még vár a sorára, de ezek után arra is nagyon kíváncsi vagyok.)

Az Agave kiadó webboltjában újra találtam olyan köteteket, amiket szerettem volna a polcomon tudni, így került hozzám 990 ft/db áron az "Én, Livia", az "Időrabló" és a "Tear ostroma" (ami a nekem már meglévő Tear királynője c. könyvnek a folytatása. Ezt korábban már elkezdtem, tetszett, de annyira nem nyűgözött le, hogy akkor közel teljes áron megvegyem a folytatást, így leakciózva viszont nem bánnám, ha sikerülne kigyűjteni a sorozatot).
1290-ért pedig bezsákoltam végre A hollókirály c. könyvet. :) Alapvetően is - míg még csak a régi kiadás volt belőle - nagyon szemeztem már vele, de aztán láttam Zsófi booktube-csatornáján is ("OlvaZsófi"), hogy ő mennyire szerette, és milyen különleges volt ez a világ a könyvben, végül ez billentett át, hogy igen, nekem ezt meg kell vegyem (ja, meg persze az 1290 ft-os ár is jócskán hozzájárult ehhez.. :D). Külsőre csodaszép ez a kötet - nem csodálom, hogy eredeti ára annyi, amennyi, mert hát vastag is, meg elég igényes kiadás, nagyon klassz borítót kapott ez az utóbbi kiadás. De annyit azért nem adtam volna érte...

A Bookline-tól is rendeltem, szokásosan csupa antikvár példányt, jó áron. :) Így került hozzám a Koszorúfonat, a Virágszál, egy Papp-féle Magyar-finn szótár (szótanuláshoz tökéletes lesz), valamint volt egy töredékes könyvem, az Erdély nagy romlása, ennek az 1. kötete volt meg eddig nekem, A sárkány papja, most sikerült levadásznom mellé a 3.-at, a Fordul az idő -t (a másodikat is megrendeltem, de valamiért nem tudták küldeni).

20201003_143339.jpg

Öröm és boldogság! ^^

Címkék: =új szerzemények=

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvfan.blog.hu/api/trackback/id/tr9316407914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása