Holly Webb: Az álarckészítő lánya

az_alarckeszito_lanya.jpg

"Colette az édesanyjával él, gyönyörű ruhákat készítenek Velence gazdag hölgyei számára. Soha nem ismerte az édesapját, és az anyukája sem beszél róla, ám Colette hímzései életre kelnek és táncot lejtenek, és a lány biztos benne, hogy mágikus erő rejtőzik a vérében.
Aztán Colette felfedezi az igazságot: az édesapja híres álarckészítő és hatalommal bíró mágus is egyben…
Az elbűvölő Varázslat Velencében-sorozat harmadik kötete a sikerszerző Holly Webb tollából."

A fő gond valószínűleg az volt, hogy túl nagyok voltak az elvárásaim. :( A beleolvasó alapján arra számítottam, hogy egy szívszorító, nagyon ötletes és hangulatos, bájos és szívmelengető történetet fogok kapni – hát sajnos nem teljesen így történt… :/
Azt sem sikerült megfejtenem, hogy pontosan milyen korosztálynak íródott ez a könyv – és sajnos a legtöbb ilyen ifjúsági/mese regénnyel így vagyok, mert zöme a gyerekeknek túl felnőttes, a felnőtteknek meg túl gyerekes… A hátsó borítón „8+” szerepel, de épp a szomorúsága miatt, meg hogy néha nekem már túl naturalista is, nem hiszem, hogy így ez egy 8 éves gyereknek szívderítő olvasmány lehet… Idézem pl. ezt: "A zsebkendője véres volt. Tüdőbaj, tudom, hogy az. Felköhögi a tüdejét." Itt még nekem is felszaladt a szemöldököm, nem hiszem, hogy egy meseregényben, kiskamaszoknak szánt ifjúsági fantasy-ben ennyire részletekbe menően kéne tárgyalni efféle dolgokat, főleg, hogy túl vizuális típus vagyok én is, szóval nem valami szép képek villantak fel erre a mondatra…
Ezen kívül voltak még benne zavaróan magyartalan és szituációidegen párbeszédek, amik rendre kizökkentettek az olvasásból. Az alapötlet egyébként jó lett volna, nagyon tetszett, hogy a régi korban, olasz környezetben játszódik, van benne mágia, varázslás, ennek segítségével készítenek csodaszép ruhákat és lélegzetelállító álarcokat. Csak valahogy máshogy kellett volna ezt az egészet, a kivitelezés sikerült kissé vérszegényre. :/ A macskás részek olyan komolytalanok és bugyuták voltak… Ezt az árnyékot se értettem, amit pókhálóból sző/fon (?!) maguk köré Colette, hogy ezt mégis hogy… És elég sok fantasy elem így volt kitalálva, hogy nehéz volt elképzelni, hogy ez most hogy is van… Ja, amúgy az is plusz pont, hogy nagyon tetszett a főszereplő lány neve: Colette. :)
Az tagadhatatlan, hogy először a borítója fogott meg (ez egész egyszerűen gyönyörű *-*) és a fülszövege, ami egyből felkeltette az érdeklődésemet. :)
Annak egyébként örülök, hogy jelennek még meg magyarul egész olvasmányos ifjúsági/ifjúsági fantasy regények is kifejezetten gyerekeknek (sajnos gyakran látom, hogy néhány kötet után kaszálnak el ilyen meseregényeket, sorozatokat a kiadók, mondván, hogy nincs rá kereslet, vagy nagyon maximum 1 kiadást megél, de újra már nem adják ki), kisiskolásoknak szerintem még nem, de talán egy 10-12 éves gyereknek már bőven egész jó lehet ez a könyv is. Kamaszként olvasva lehet, hogy én is jobban szerettem volna, a téma helyenkénti nehézségét (és morbidságát…) leszámítva nagyon könnyed, olvasmányos a stílusa, el tudom képzelni, hogy gyerekeknek belépő lehet ez a könyv az olvasás világába. De én már nagyon túlkorosnak éreztem hozzá magam, a nyelvezete, a cselekmény helyenkénti abszurditása miatt is, emiatt nem is igazán tudtam élvezni… :/
Cselekményileg egyébként nem kapcsolódik a sorozat első 2 kötetéhez, Miára és Oliviára is csak utal benne, és ha meg is jelennek, teljesen érthető, hogy kik ők, mi történt korábban, mert 1-2 mondatban ezt is összegzi, így bátran olvasható önálló kötetként is. Úgy voltam vele, hogy ha fog tetszeni ez a kötet, akkor beszerzem a többit is (bár azok a fülszövegük alapján kicsit sem keltették fel az érdeklődésemet, viszont az ezt követő, hamarosan megjelenő részre, az „Az üveglány”-ra még kíváncsi lettem volna), de így azt hiszem, megállok ennél az egynél. :/ Pedig tényleg nagyon szerettem volna szeretni, mostanában hangulatomnál is vagyok ehhez, szóval tényleg minden megvolt, hogy szeretni tudjam, de ez sajnos nem az én könyvem… :(

Sorozatrész: Varázslat Velencében #03

Kiadó: Manó Könyvek

Kiadás éve: 2019

Oldalszám: 256

Olvastam: 2020.06.23.

Osztályzat: 5/3

------------------------------------------------------------

Eredeti cím: The Maskmaker's Daughter

Eredeti kiadás éve: 2016

Címkék: sorozat regény fantasy ifjúsági 3* low fantasy #brit szerző# női főszereplő /2019-es kiadás/ -2020- =könyvajánló= gyerek főszereplő |Holly Webb| ¤Manó Könyvek¤

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvfan.blog.hu/api/trackback/id/tr3116307166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása