Jane Austen: Büszkeség és balítélet

jane_austen_buszkeseg_es_balitelet.jpg

"Kevés embert szeretek igazán, még kevesebbről van jó véleményem. Minél jobban megismerem a világot, annál elégedetlenebb vagyok vele."

"Szerelmek és félreértések klasszikus meséje a XVIII. századvégi Angliából. Az öt Bennet nővér élete a férjkeresés jegyében zajlik: anyjuk megszállottan próbálja biztosítani számukra a megnyugtató jövőt valami pénzes – és lehetőleg rangos – férfiú mellett. Csakhogy a jó eszű és éles nyelvű Elizabeth szélesebb perspektívákban gondolkozik, és ebben apja is támogatja őt. Amikor Mr. Bingley, a módos agglegény beköltözik az egyik szomszédos birtokra, felbolydul a Bennet-ház élete. A férfi előkelő londoni barátai és a vidékre vezényelt nyalka, ifjú katonatisztek közt bizonyára számos udvarlója akad majd a lányoknak. A legidősebb lány, a derűs és gyönyörű Jane úgy tűnik, meghódítja Mr. Bingley szívét. Ami Lizzie-t illeti, ő megismerkedik a jóképű, és látszólag igencsak dölyfös Mr. Darcyval, és máris kezdődik a nemek ádáz csatája. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy Elizabeth nem várt házassági ajánlatot kap a Bennet-vagyont öröklő unokatestvértől, és amikor Mr. Bingley váratlanul Londonba távozik, magára hagyva a kétségbeesett Jane-t, Lizzie Mr. Darcyt teszi felelőssé a szakításért. Ám egy Lydiával kapcsolatos családi válsághelyzet hamarosan ráébreszti hősnőnket arra, hogy mindvégig balul ítélte meg ezt a büszke férfit…
Eredeti hangú, máig modern, magával ragadó történet, melyben magunkra ismerhetünk."

Aranyos „kisasszonyos” könyv, határozottan tetszett. :) Most olvastam először, de jól is tettem, hogy végre sort kerítettem rá, bár kedvenc azért nem lett… :)
Próbáltam úgy, hogy a 6 részes (Colin Firth-ös *-*) minisorozat nézésével párhuzamosan olvasom – úgy értve, hogy csak annyit nézek meg a sorozatból, amennyit a könyvből már elolvastam –, de végül a sorozatnak hamarabb a végére értem, mint a könyvnek, mert már tűkön ültem a következő részig. :D Azt viszont imádtam. ^^ Könyvben valahogy „szárazabb” volt az egész, voltak benne olyan részek is, ahol kicsit már unatkoztam (a filmből ezeket ki is hagyták vagy minimálisra lerövidítették ezeket a jeleneteket).
Kedvenc szereplőm Eliza, Darcy és Mr. Bennet volt, az ő beszólásait nagyon bírtam. :D Akiket pedig legkevésbé, az Mrs. Bennet, Lydia és Collins… A világirodalom „TOP 10 legidegesítőbb karakterei”-nek listájában biztosan előkelő helyet foglalna el mindhárom… -.-
Összegezve: egyszer mindenképpen érdemes elolvasni. :)

Kiadó: Könyvmolyképző

Oldalszám: 448

Olvastam: 2015.12.12.

Osztályzat: 5/4,5

Címkék: szerelem házasság családregény filmadaptáció 4.5* ¤Könyvmolyképző¤ #angol szerző# -2015- [Vörös Pöttyös Könyvek] |Jane Austen|

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvfan.blog.hu/api/trackback/id/tr258274968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása