Daniel Glattauer: Gyógyír északi szélre

daniel glattauer gyógyír északi szélre.jpg

"Az írás olyan, mint a csók, csak ajkak nélkül. Az írás annyi, mint csókolni, de ésszel."

"Emmi Rothner e-mailben szeretné lemondani a Like magazin előfizetését, de félreüt egy betűt, és levele véletlenül Leo Leikénél köt ki. Minthogy újra meg újra a rossz címre ír, Leo egy idő után kénytelen felvilágosítani őt a tévedéséről. Így veszi kezdetét a különleges levélváltás, melynek során a teljes ismeretlenség és kedves bensőségesség közti keskeny mezsgyén egyensúlyozva egyre közelebb kerülnek egymáshoz, míg végül kénytelenek feltenni maguknak a kérdést: vajon a levelekben kifejezett, egymás iránti egyre erősebb érzéseik kiállják-e a személyes találkozás próbáját? És ha igen, hogyan tovább?"

Ritkán köt le ennyire könyv, de ez most nagyon jól esett. Talán azért is, mert én is voltam hasonló szituációban (csak mi úgy másfél évig msn-eztünk, mielőtt találkoztunk volna. Aztán úgy beszélgettünk egymással a találkozón, mint régi jó ismerősök, bár mi is csak akkor láttuk egymást először. Azt mindenesetre megerősítem, hogy bizony neten keresztül is bele lehet ám habarodni valakibe, nem szükséges hozzá se fotó, se telefonhívás, se személyes találkozó.) 
Kedvenc szereplő: Leo. Ő az, aki mindvégig próbál ellenállni, mert tudja, hogy nem helyes. Mert Emmi férjnél van. Ez tetszett, hogy azért próbálta meghagyni a választás lehetőségét Emminek, és az esetek zömében azért nem rámenősködött. 
Akit nem kedveltem: Emmi viszont annál inkább… -.- Borzalmas ez a nő, a való életben mi tutira nem lennénk barátnők. -.- 
Alapsztori: Tetszik, érdekes volt. Levélregényt még sosem olvastam, viszont ezt a könyvet már nagyon régóta terveztem (egyszer a megyei könyvtárból is majdnem kihoztam, csak aztán inkább valami mást választottam helyette, mert azt hittem, hogy ez nagyon csöpögős lesz. De nem az. Bátran tessék csak elolvasni, ha minimálisan is kedvet érzünk hozzá!) 
Kedvenc rész: A kávézós. :) Izgalmas lehet, én nem tudom, fordított helyzetben ráismertem volna-e arra, akit kerestem. 
Ami nem tetszett: Emmi túlzott nyomulása. És a férj levele sem. Ha baja van a feleségével vagy a házasságával, miért nem a drága nejét kell elővenni?? Ezt sosem értettem, miért a szeretőnek ugrik mindenki neki, holott mindenhez 2 ember kell… Ez is annyira tipikus, hogy az emberek nem beszélnek a problémájukról egymással, csak akkor meg nem értem, milyen házasság az ilyen, ahol még egymással sem mernek őszintének lenni… 
Befejezés: Hibátlan. Az utolsó két mail eléggé letaglózza az embert. Még szerencse, hogy van folytatása…

 

Kiadó: Park

Oldalszám: 238

Olvastam: 2014.05.13.

Osztályzat: 5/5

Címkék: internet szerelem e-mail romantikus 5* levélregény -2014- #osztrák szerző# |Daniel Glattauer| ¤Park¤

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvfan.blog.hu/api/trackback/id/tr956830269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása