Suzanne Collins: A kiválasztott

suzanne collins a kiválasztott.jpg

"Tízszer tovább tart összerakni magadat, mint amennyi idő alatt szétesel."

"Bár minden ellene szólt, Katniss Everdeennek kétszer is sikerült élve kikerülnie az Éhezők Viadalából. Túlélt minden megpróbáltatást, de még mindig nincs biztonságban. Mert a Kapitólium bűnbakot keres a lázadás miatt. Snow elnök pedig egyértelművé tette: Kapitólium haragja elől senki sem menekülhet. Sem Katniss családja, sem a barátai, sem pedig a 12. Körzet lakói.
De közeledik a végső forradalom ideje. Amikor a nép végre szembeszáll a Kapitólium zsarnokságával. És ebben a forradalomban Katnissnak döntő szerepe lesz. Az ő bátorságától, kitartásától és eltökéltségétől függ Panem jövője. Mert ő a kiválasztott. De maradt-e elég ereje hozzá, hogy megvívja az utolsó, mindent eldöntő harcot? Suzanne Collins trilógiája az utóbbi évek legnagyobb nemzetközi könyvsikere, amely hónapokon át vezette az eladási listákat a világ számos országában. 2012 márciusában pedig a mozikba kerül Az Éhezők Viadala filmváltozata, Jennifer Lawrence-szel a főszerepben."

Na, in medias res leszek, és kezdem azzal, hogy a könyv elején haragudtam Katniss-re, hogy ő mégis mi a fenének haragudott Haymitch-re (ha elmondták volna nekik a tervet, félő, hogy a kapitóliumiak megneszeltek volna valamit, szóval igazán nem értem, mi ezzel a baja.. bezzeg mikor ő kábította/altatta el Peetát – szintén jó ügy érdekében –, az teljesen rendben volt, mert hát neki mindent szabad… -.-). Ha nem hozzák ki Haymitchék az arénából, mindegyikőjük halott lenne, vagy fogoly… Ez baromira zavart… 
Aztán: oké, hogy a Kapitóliumtól csomó fullextrás cuccot leörököltek, de mégis ennyi és ilyen csúcstechnikás kütyü mégis honnan a francból volt a Tizenharmadik körzetnek? Nekem ez nagyon sántított, élethűbb lett volna, ha nem ilyen nagy felszereltségűek, mert én így nem tudtam elhinni, hogy önerejükből maradtak fenn (valahonnan ezekhez is be kellett szerezni a további fejlesztésekhez való eszközöket, stb…). A könyv első felét igazából kicsit már untam is, mert mit csináltak? Tévéfelvételeket, dögivel… De érdembeli dolgok igazából csak a kapitóliumi jelenetekben történnek (na meg a két körzetben, ahol harcok dúltak), na onnantól már megint hozta a sorozat azt az izgalommennyiséget, amit az első 2 kötetben kaptunk. A fél csillag levonás is csak ezért van. 
Ennek ellenére viszont az a helyzet, hogy én iszonyat megszerettem ezt a sorozatot. Sírtam, féltem, vigyorogtam, izgultam, aggódtam, gyászoltam, szerettem… 
U.i.: Az hogyan lehetséges, hogy egy Avox (Polluxról beszélek) tud fütyülni? o.O Az Avoxoknak kivágták a nyelvét, nem? A nyelv meg szerintem azért nem gyengén lényeges a fütyüléshez…

Sorozatrész: Az éhezők viadala #03

Kiadó: Agave

Oldalszám: 432

Olvastam: 2013.08.06.

Osztályzat: 5/4,5

Címkék: sci-fi disztópia 4.5* ¤Agave¤ |Suzanne Collins| -2013- #amerikai szerző#

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvfan.blog.hu/api/trackback/id/tr295749597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása