Eric Knight: Lassie hazatér

lassie hazatér.jpg

"Van olyan ember, akinek a szíve tele van szörnyű félelemmel, és ha meglát egy szomjas kutyát, egy csöpp nyállal a szájában, megrémül és rohanni, ordítani kezd: „Veszett kutya!”. Mások minden állatban ellenséget látnak, és nem nyugszanak, amíg meg nem dobálják. És vannak olyanok, akiknek hálás lehet a kutyafaj, mert tele vannak rokonszenvvel és megértéssel, az ő érdemük, hogy kutyák és emberek becsületesen és méltósággal élhetnek egymás mellett."

"Greenall Bridge-ben élt Sam Carraclough családjával és gyönyörű kutyájával, Lassie-vel. Lassie-t mindenki ismerte a faluban: mindennap ugyanabban az időpontban indult Joe elé az iskolához. Ám egy napon Joe hiába rohant a kapuhoz, a kutya nem volt ott… A bányát bezárták, Sam Carraclough munkanélküli lett. Nem volt más választása, el kellett adnia egyetlen értékét, Lassie-t. Rudling hercegének De Lassie nem felejtette el kis gazdáját… Nincs akadály, amit le ne tudna győzni, csak újra ott várhassa Joe-t az iskola előtt."

Úgy várt rám ez a könyv, ahogy Lassie várt Joe-ra a suli előtt. :) Kb. 10 éves lehettem, amikor véletlenül megláttam ezt a könyvet, és naná, hogy kellett, mert szép a borítója és kutyáskönyv. :) Aztán megkaptam anyuméktól, de végül sosem olvastam el (talán az első 10 oldalig eljuthattam, mert az a rész elég ismerős volt). Egyszóval, itt volt az ideje, hogy végre elolvassam, ha már 12 évet várt rám (viszont, nem is bánom, hogy anno nem olvastam tovább, mert szerintem akkoriban nekem ez még túl száraz és unalmas lett volna). 
Mondjuk, a „szárazságot” most is éreztem, emiatt nem is kötött annyira le, az írásmóddal és a stílussal nagyon nem voltam kibékülve… Viszont összességében rendben volt ez a könyv, tetszett. :) Kedvenc részem leginkább az volt, mikor Lassie az idős házaspárhoz került (Dan-hez és Dally-hoz), és mikor Lassie-től elbúcsúzik a vándorfazekas, Rowlie. Kedvenc szereplők meg hát egyértelműen Lassie, Priscilla (a herceg unokája), Dan és Dally. :) Lassie gazdáit viszont egyáltalán nem tudtam megkedvelni, és Joe-t sem – valamiért végig nagyon ellenszenvesek maradtak… 
(Ez, hogy tejet öntenek a teába, ez mindig annyira meg tud lepni, nekem nagyon nem jön össze a kettő, úgyhogy szerintem kipróbálni sem fogom… :D)

Kiadó: Black & White

Oldalszám: 140

Olvastam: 2013.08.30.

Osztályzat: 5/4,5

Címkék: kutya filmadaptáció 4.5* |Eric Knight| ¤Black&White¤ -2013- #angol szerző#

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvfan.blog.hu/api/trackback/id/tr965546687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása