Lewis Carroll: Alice Csodaországban

alice csodaországban.jpg

"– Az Angolna tud-e angolul ? – kérdezte Alice. 
– Csak szeretne – felelte az Ál-Teknőc. – Amint a neve is mutatja. Angolna, de nem tud szegény."

"Ennek a furcsa ötletektől hemzsegő, kalandos, vidám mesekönyvnek a szerzője, Lewis Carroll a múlt században élt, matematikaprofesszor volt az oxfordi egyetemen. Világhírűvé vált könyve első ízben 1865-ben jelent meg. Azóta – immár a világ gyermekirodalmának klasszikusaként – szinte valamennyi nemzet nyelvén napvilágot látott. Az angolszász humor e sajátos alkotása Alice oldalán elvezeti az olvasót Csodaországba – amely valójában álomvilág, a Viktória királynő korabeli Anglia torzképe. Aki ismeri az angol történelmet, az a Szív Királynőben könnyen felismerheti a hirtelen haragú Viktóriát, s férjében, a pipogya Szív Királyban a jelentéktelen Albert herceget. De megtalálhatjuk e könyvben az angol igazságszolgáltatás, iskolarendszer vagy éppen sportszenvedély végletekig vitt, humoros torzképét is."

Nehéz volt belelendülni, először nagyon távol éreztem magamtól ezt a könyvet. Aztán ahogy olvastam a regényt, úgy elevenedtek meg előttem a rajzfilm képei. Mesés volt. Egy utazás vissza gyerekkoromba. :) A mormotára pedig tisztán emlékszem, és arra is, hogy irtó cuki volt a rajzfilmben! ^^ 
Akármennyire bugyuta is a történet, kislánykoromban rajongtam érte, és hetente-kéthetente 1-szer biztosan megnéztem VHS-en. Nah meg még egy plusz pont a sztorinak, hogy sünök is vannak benne – a krokett labdáiként (szeretem a süniket). :)

Kiadó: General Press

Oldalszám: 104

Olvastam: 2010.01.23.

Osztályzat: 5/5

Címkék: groteszk 5* meseregény |Lewis Carroll| ¤General Press¤ -2010- #angol szerző#

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvfan.blog.hu/api/trackback/id/tr235522002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása