Dante Alighieri: Isteni színjáték

isteni színjáték.jpg

"Én nem vagyok egykoru semmi lénnyel, 
csupán örökkel; s én örökkön állok. 
Ki itt belépsz, hagyj fel minden reménnyel"

"Az Isteni színjáték (Divina Commedia), melyhez az utókor illesztette az isteni jelzőt, enciklopedikus jellegű remekmű. A száz énekből álló alkotásban Dante Vergilius társaságában végigjárja és megismeri a Poklot, a Purgatóriumot és a Paradicsomot, s végül üdvözül örök szerelme, Beatrice révén. Útja során, akikkel találkozik – az utókor nagyjaitól kortársaiig –, azokról véleményt formál, ítélkezik, mégpedig a keresztény erkölcstan alapján! Az „emberélet útjának felén” eltévedt költő az utazások közben egyértelmű szigorúsággal ítélkezik. Ez Dante és a katolicizmus szemlélete. A mű monumentalitása egy szemlélet teljes kibontásán és megmutatásán túl a művészi megformálás erejében és szépségében rejlik."

Ezt az idézetet egyébként, amit fentebb írtam, javasolta a középiskolai magyartanárnőnk anno, hogy írjuk fel a tantermünk ajtajára... :'D 
Egyébként meg ez a könyv nekem nem volt valami isteni… Sőt, erősen a pokoli felé hajlott… -.- Szenvedtem vele, kegyetlenül...

Kiadó: Akkord

Oldalszám: 544

Olvastam: (2009 előtt)

Osztályzat: 5/1

Címkék: eposz |Dante Alighieri| ¤Akkord¤ 1* -2009 előtt- #olasz szerző#

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvfan.blog.hu/api/trackback/id/tr105477672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása