Fekete István: Tüskevár

tüskevár.jpg

"Igaz, Matulának olyan bagószaga van, hogy ha szúnyog száll rá, szúrni már nem tud, mert azonnal nikotinmérgezést kap."

"Az ifjúsági irodalom klasszikus regénye felejthetetlenül ábrázolja Tutajos és Bütyök, azaz Ladó Gyula Lajos és Pondoray Béla nyári vakációját a Kis-Balaton vízi világában. 
Ez a nyár sok mindenre megtanítja a két városi fiút, akik az olvasóval együtt fedezik fel a természetes életmód emberformáló, de néha kegyetlen törvényeit. 
El lehet mesélni egy nyarat, de egészen sehogy sem lehet elmondani – vallja a szerző az idő múlhat, a szépség és jóság, a szeretet és az igazság azonban nem múlik el az évszázadokkal, nem múlik el az emberekkel, hanem örökös, mint a testetlen valóság… amint a „Tüskevár” is örök olvasmány marad minden korosztály számára."

Tavaly március óta birkóztam vele, tetemesebb részét így, télen fejeztem be – furcsa volt arról olvasni, hogy Tutajos háta mennyire leégett. :D 
A berekben történő dolgok tetszettek, de a többi rész nekem unalmas volt. 
Azon viszont jót szórakoztam, hogy a nekem meglévő példány borítóját olyan rosszul rajzolták meg, hogy teljesen olyan, mintha Tutajos fejbe készülne lőni Matulát. :D Itt molyon sem volt fenn, hanem csak egy átdolgozott változat – biztosan rájöttek, hogy nem a legszerencsésebb módon ábrázolták a dolgokat… :D (Az eredeti borítót itt tudjátok megnézni: http://moly.hu/system/covers/big/covers_118611.jpg?1373735812)
(mellesleg Matula a kedvenc szereplőm, és Csikasz. ^^)

Kiadó: Móra

Oldalszám: 338

Olvastam: 2011.02.12

Osztályzat: 5/3,5

Címkék: nyár természet ifjúsági 3.5* ¤Móra¤ |Fekete István| -2011- #magyar szerző#

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvfan.blog.hu/api/trackback/id/tr835476243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása