Agatha Christie: Halloween és halál

halloween és halál.jpg

"Hercule Poirot-nak csak egyetlen dolog tetszett saját magán: a dús bajsza, meg az, ahogy ápolni, kefélni, nyírni lehetett. Nagyszerű bajusz. Páratlanul remek bajusz."

"Mrs. Ariadne Oliver Woodleigh Commonban vendégeskedik. A kisvárosban Halloweenkor tinibulit szerveznek: liszttorta-szeletelés, almahorgászás, tűzharapás szerepel a szórakozások között. A tizenhárom éves Joyce Reynolds azzal a meglepő információval áll a híres írónő elé, hogy gyilkosságot látott. Mrs. Oliver hiszi is meg nem is, egészen addig, amíg holtan nem találják a kislányt. Valaki belefojtotta a vödörbe, amiből az almákat kellene kihorgászni. A regényírónő megint jó barátjához, a világhírű kis szürke sejtek tulajdonosához, Hercule Poirot-hoz fordul segítségért. És noha megváltozott a világ azóta, hogy ők először találkoztak, van, ami mindig ugyanolyan marad – Poirot zsenialitása."

Fejlődök! :D Már legalább azt sikerült kisilabizálnom a könyv olvasása közben, hogy kik a lényeges szereplők az eseményt tekintve. Persze, ez jelentheti azt is, hogy silány volt a sztori, vagy nem elég izgalmas, titokzatos, rejtélyes… De azért most is megütköztem azon, hogy eleinte szinte biztos voltam benne, hogy ki a gyilkos, aztán elbizonytalanít, végül meg mégiscsak kiderül, hogy neki is volt köze a gyilkosságokhoz. Bravúros játék az olvasóval. 
SPOILER! : Egyedül ez a szigetvásárlásos rizsa a végén valahogy nem jött be… Értem én, hogy az illető tébolyult elme volt, de akkor is… :/ Jobbat vártam… Az viszont tetszett, hogy ilyen jól összefűzte a gyilkossági és kapcsolati szálakat. SPOILER VÉGE! ) 
Az sem tetszett túlzottan, hogy egy-egy tényt túlontúl is sokszor ismételnek el a szereplők, olykor nagyon lassan derül csak fény az igazán fontos, új szempontra, megállapításra. A fél csillagot is leginkább ezért tudtam levonni. 
Talán csak túl elfogult vagyok Agatha Christie-vel – és Poirot-val – szemben, de mindentől eltekintve nekem ez is tetszett. Néhol kicsit lapos, de ezt számomra tökéletesen ellensúlyozzák az izgalmas részek.

Kiadó: Európa

Oldalszám: 310

Olvastam: 2012.03.18

Osztályzat: 5/4,5

Címkék: krimi 4.5* |Agatha Christie| ¤Európa¤ -2012- #brit szerző#

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvfan.blog.hu/api/trackback/id/tr575466414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása