Agatha Christie: A titokzatos stylesi eset

"-…Igen, nagyon is eszes. De nekünk még eszesebbnek kell lennünk, hogy ő ne is gyanítsa, hogy egyáltalán van eszünk. 
Készségesen bólogattam. 
-Látja, mon ami, ebben nagy segítségemre lesz. 
Ez a bók nagy megelégedésemre szolgált. Voltak pillatnatok, amikor úgy éreztem, Poirot csöppet sem méltatja képességeimet. 
-Igen -folytatta, és elgondolkodva vett szemügyre –, maga felbecsülhetetlen segítséget fog nyújtani."

 

"Hastings kapitány az első világháború alatt harctéri sebesüléséből lábadozva találkozik John Cavendish-sel, aki meghívja anyja stylesi kúriájába. Mrs. Cavendish, amióta Hastings nem találkozott vele, Mrs. Inglethorp lett, családja nagy bánatára. Szerintük Mr. Inglethorp egyszerű hozományvadász. A leghevesebben a hűséges társalkodónő, Evelyn Howard gyűlöli, annyira, hogy egyszer csak összevész Emily Inglethorppal és otthagyja a házat. Mielőtt elutazna, Hastings kapitány gondjaira bízza volt munkaadóját. „Ezek itt mind hiénák…”, mondja. És nemsokára Mrs. Inglethorpot megmérgezik. Természetesen gyanúsítottban nincs hiány. Ekkor lép színre először Hercule Poirot, a belga menekült, volt rendőr, akit Mrs. Inglethorp fogadott be hat honfitársával együtt…

Agatha Christie első krimijét nyújtjuk át ismét az olvasónak, és kívánunk jó szórakozást."

 

Nah igen, a szórakozás-része is megvolt. :P
Első Christie-könyvem. És milyen jó, hogy elolvastam! Köszönet a buzdításért az esemény-szervező @stippistop-nak. :) Nélküle még tovább tolódott volna az egész (mindig is akartam olvasni az írónőtől, de most még nem volt tervben).
Komolyan, én nem gondoltam volna, hogy ennyire érdekes tud lenni a krimi. o.O Eddig nagyon ódzkodtam ettől a műfajtól: tesóm is eléggé fenntartásos ezzel kapcsolatban, anyum viszont imádja az ilyen "klasszikus krimi sorozatokat". Épp ma mondtam is neki, hogy most már értem, miért szereti. :) Bár, tévében továbbra sem szeretném... De így könyvben nagyon megtalált. :)
Szóóval: én az elejétől fogva teljesen másra gyanakodtam, mint aki a tényleges gyilkos volt. Érdekes, mennyire össze tudja zavarni az olvasót. :D Poirot a szívem csücske lett, haláli figura, és egyértelműen egy emlékezetes szereplő eddigi olvasmányaimat összevetve is. :) Ráadásul a hatására most kedvet kaptam kártyavárat is építeni (annál a résznél nagyon vigyorogtam :DD).
Mondjuk azt kicsit túlzásnak tartottam, hogy a gyilkos ennyire figyelt a részletekre, és már majdhogynem fifikásabb volt Poirot-nál is, de biztosan van ilyen is, csak én nem vagyok ezzel megszokva.
Agatha Christie-t, még! *.*

Kiadó: Európa

Oldalszám: 258

Olvastam: 2011.05.16.

Osztályzat: 5/5

Címkék: krimi regény 5* |Agatha Christie| ¤Európa¤ -2011- #brit szerző#

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvfan.blog.hu/api/trackback/id/tr312915151

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása